Frida ki Άλλο: Οι πρωταγωνιστές της πετυχημένης παράστασης μιλούν στο travelgirl.gr στην πρώτη κοινή τους συνέντευξη

Δύο επιτυχημένες σεζόν στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη με συνεχόμενα soldoutΠεριοδεία σε όλη την Ελλάδα και την Κύπρο. Παραστάσεις στο φημισμένο Théâtre Marigny στο Παρίσι για ένα μήνα και στο Sibiu της Ρουμανίας, σε ένα από τα πιο αναγνωρισμένα θεατρικά φεστιβάλ της Ευρώπης.

Μετά από μια εντυπωσιακή καλλιτεχνική πορεία και μία σκηνοθεσία στο Εθνικό Θέατρο (La Strada), οι Fly Theatre επιστρέφουν για 3η χρονιά και μόνο για λίγες παραστάσεις στην Αθήνα και στο Θέατρο Αποθήκη, με τη συναρπαστική παράσταση «Frida ΚΙ ΑΛΛΟ», που είναι βασισμένη στη ζωή και το έργο της Μεξικανής ζωγράφου Frida Kahlo. Η Κατερίνα Δαμβόγλου και ο Robin Beer μιλούν αποκλειστικά στο travelgirl.gr στην πρώτη τους κοινή συνέντευξη.

Πώς προέκυψε η δημιουργία της ομάδας «Fly Theater»;

Κ.Δ. Λόγω μετακόμισης. Ο Ρόμπιν ήθελε να μετακομίσει Ελλάδα. Εγώ όχι. Για να πω το ναι του ζήτησα να φτιάξουμε θεατρική ομάδα.

Κατά τη διάρκεια της πορείας σας αντιμετωπίσατε δυσκολίες;

Κ.Δ. Αντιμετωπίσαμε, αντιμετωπίζουμε, θα αντιμετωπίσουμε. Είναι της ζωής.

Ποια είναι η καλλιτεχνική ανάγκη της ομάδας σας;

R.B. Να κάνουμε θέατρο. 

Κ.Δ. Δηλαδή, να δημιουργούμε…σε θεατρική μορφή,

R.B. Χωρίς συμβιβασμούς, με τη χαρά του παιχνιδιού, με χιούμορ και ανθρωπιά?

Κ.Δ. Ανθρωπιά; Εγώ θα προσέθετα πως μας γεννιούνται «γιατί» που ζητούν απαντήσεις και μας εμπνέουν να τα εξετάσουμε μέσα από θεατρικό παιχνίδι…αντί αέναων συζητήσεων προς ανακάλυψη λύσεων, παίζουμε.

Ποια συνεργασία σας θεωρείτε σταθμό για την μέχρι τώρα πορεία σας;

Κ.Δ. Τον Σάιμον φυσικά. Γιατί είναι δάσκαλος, σκηνοθέτης, φίλος…σαν οικογένεια. (Simon McBurney, Complicité).

R.B. Την Αναστασία. 

Κ.Δ. Ναι. Και την Αναστασία. Την παραγωγό μας.

Για 3η χρονιά παρουσιάζετε την παράσταση «Frida ΚΙ ΑΛΛΟ», που είναι βασισμένη στη ζωή και το έργο της Μεξικανής ζωγράφου Frida Kahlo. Μιλήστε μας για την παράσταση, ο καθένας από την πλευρά του…

Κ.Δ. Εγώ είμαι μέρος ενός λευκού καμβά. Σχεδόν αναπόσπαστο κομμάτι. Μιλώ για αυτά που η Φρίντα ξέρει ότι θέλει να ακούσει το κοινό. Είμαι σκληρή, αστεία, τραγική, πέτρινη. Σχεδόν εμπαίζω το θεατή. Συνομιλώ με το κοινό.  Και δίνω στο κοινό αυτό που αποζητά κι ας μην το εκτιμώ. Είμαι μια Φρίντα κλειδωμένη στην εικόνα της…ή μήπως όχι;

R.B. Εγώ από το τραπέζι μου, είμαι το χορικό μέρος της παράστασης. Δημιουργώ τον κόσμο  γύρω της, πάνω της, πίσω, της, μπροστά της. Ζωγραφίζω, σχεδιάζω, χρωματίζω τον χώρο με ήχο, φως και βίντεο. Είμαι η οικογένειά της, οι έρωτες κι εραστές της, τα μέρη που επισκέφθηκε!το έναυσμα για την τέχνη που δημιούργησε.

Γιατί επιλέξατε να μεταφέρετε τη ζωή της συγκεκριμένης προσωπικότητας και όχι κάποιας άλλης;

R.B. Η Φρίντα έχει γίνει ένα σύμβολο σε έναν μοντέρνο κόσμο υπέρ- και υπέρ-κατανάλωσης συμβόλων. Αυτό μας κεντρίζει το ενδιαφέρον: γιατί τη χρειαζόμαστε; Γιατί επιμένουμε να την ανασταίνουνε εκ νεκρών; Ποιόν ρόλο εκπληρώνει και την έχουμε τόσο ανάγκη; Έτσι, ελπίζουμε, πως με την παράστασή μας, μπορούμε να ανιχνεύσουμε κάτι για τον κόσμο μας, το δικό μας, όχι μονό το δικό της. Πάντοτε μας ενδιαφέρουν χαρακτήρες που τους έχει «φορεθεί» μια ταυτότητα του ποιοι είναι, ποιο πρέπει να είναι, από άλλους…αέναος κοινωνικός προβληματισμός…Ειδικά σήμερα όπου οι όποιες «δυνάμεις» εσκεμμένα μας προτείνουν (μάλλον μας βάζουν σε ) κουτάκια (βλέπε ιντερνετικές πλατφόρμες) εαυτού.

Υπάρχει κάποιο μήνυμα ή δίδαγμα που βγαίνει μέσα από τη ζωή της Frida Kahlo;

Κ.Δ. Η Φρίντα κλείνει με έναν ποίημα της Κικής Δημουλά.  Το όμορφο με την ποίηση είναι πως αγκαλιάζει τη σκέψη με μεταφυσικές σημασίες που συνήθως ο πεζός λόγος δεν αφήνει να λάμψουν και να μας «μιλήσουν». Πιο πεζά, μα αισιόδοξα, μπορώ να δώσω το : «Ό,τι σου λάχει, να μην το βαρεθείς». Ίσως, αν μείνουμε στην ποίηση και στη νοσταλγία; θα έκανε κάποιο καβαφικό απόσπασμα: «σαν έτοιμος από καιρό, σαν θαρραλέος»;

Πώς να κλείσεις μια Φρίντα σε μια φράση; Πώς να κλείσεις έναν άνθρωπο σε ένα δίδαγμα; Δεν είμαι ποιήτρια. Θα είναι φτωχό. 

Είναι εύκολο, τελικά, το πάντρεμα του θεάτρου με το video art ή με οποιαδήποτε άλλη Τέχνη;

Κ.Δ. Ναι. Αρκεί να έχεις απαντήσει το γιατί. 

R.B. Δεν τα διαχωρίζουμε. Το βίντεο στη δουλειά αυτή είναι ένα ακόμα θεατρικό εργαλείο, όπως και το κείμενο όπως και η σκηνογραφία. We don’t consider the two as separate. Δεν πρόκειται, λοιπόν, ακριβώς για «πάντρεμα» όσο για εξέλιξη και σύμπηξη εκφραστικών μέσων.

Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας;

Κ.Δ. Δε το ξέρω. Ξέρω το μυστικό της καλής ζωής: αγάπη.

Το συγκεκριμένο έργο το έχετε παρουσιάσει σε διάφορες χώρες. Δεν είναι αρκετά δύσκολο όλο αυτό που κάνετε;

Κ.Δ. Όλο για ευκολίες και δυσκολίες μας μιλάτε. Αλίμονο αν όλα στη ζωή ήλθαν εύκολα. Αλίμονο αν τρέχαμε συνεχώς να αποφύγουμε τις δυσκολίες. Αλίμονο αν δίναμε φωνή στο φόβο. Λες και δεν βλέπουμε γύρω μας σε τι άσχημα μονοπάτια μας οδηγεί μια τέτοια συμπεριφορά. Φυσικά και οι δυσκολίες υπάρχουν. Αλλά δεν είναι τείχη ανυπέρβλητα. Είναι αφορμή να γεννηθούν νέοι δρόμοι. Κι όταν τα καταφέρνουμε πέσουμε μεγαλώσει και σαν άνθρωποι,. Όχι μόνο σαν καλλιτέχνες. 

Το γεγονός ότι, πέρα από τη δουλειά, είστε μαζί και στη ζωή, δημιουργεί εντάσεις και προβλήματα;

Κ.Δ. Είμαστε άνθρωποι, συνάνθρωποι και συνοδοιπόροι. Εδώ και δώδεκα χρόνια. Τον αγαπώ και με αγαπά. Οι εντάσεις, τα προβλήματα είναι σαν τους καλικάντζαρους. Αν τους ταΐσεις θα μείνουν…για λίγο. Μετά πάντα φεύγουν. Ειδικά όταν βαριούνται. Το θέμα είναι να μη βαριόμαστε εμείς, κι από βαρεμάρα να βάζουμε μπρος δράματα για να υπάρχουμε.

R.B. Αυτό που έχει νόημα για εμάς είναι να βιώνουμε τα πάντα• και τα καλά και τα κακά• έντονα και μαζί.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.