Στις 5 Αυγούστου 2025, το επιβατηγό-οχηματαγωγό «Παναγία Παραβουνιώτισσα» προσάραξε σε ξέρα πλησίον της βραχονησίδας «Γλάρος», εκτελώντας το δρομολόγιο Αγία Μαρίνα – Νέα Στύρα, με πάνω από 100 επιβάτες και πλήρωμα.
Οι προειδοποιήσεις του Γιώργου Βάλλη με αφορμή την προσάραξη φέρι μποτ στα Νέα Στύρα

Οπως γνωρίζουμε η ξέρα ήταν χαρτογραφημένη, ενώ στο σημείο δεν υπάρχει καμία απολύτως σήμανση που να δηλώνει την ύπαρξη της. Ακομη όπως είναι εμφανές στον χάρτη, το ferry περνάει μόλις 100 μέτρα από την ξέρα.
Η άμεση κινητοποίηση του Λιμενικού και ιδιωτικών σκαφών αποσόβησε τα χειρότερα.
Όμως τα ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα :
Γιατί υπάρχει μη σημανμένο υποθαλάσσιο εμπόδιο σε γραμμή καθημερινής ναυσιπλοΐας;
Γιατί έπρεπε να φτάσουμε στο όριο για να τεθεί θέμα σήμανσης;
Γιατί οι επιβάτες καταγγέλλουν καθυστερήσεις, πανικό και έλλειψη συντονισμού κατά την εκκένωση;
Το περιστατικό ανέδειξε σοβαρά κενά στην ασφάλεια της γραμμής, που εξυπηρετεί εκατοντάδες πολίτες, τουρίστες και οχήματα.
Είναι απαραίτητο να τοποθετηθούν φωτεινοί, ευκρινείς σημαντήρες τόσο κατά την διάρκεια της μέρας όσο και της νύχτας στα επικίνδυνα σημεία, όπως προβλέπεται από τους διεθνείς κανονισμούς.
Η περιοχή δεν μπορεί να μείνει άλλο χωρίς προστασία.
Ο Πρόεδρος της Π.Ε.Π.Ι.Ε.Θ., Cpt. Dr. Γιώργος Βάλλης, προ ολίγων ημερών, υπογράμμισε την επείγουσα ανάγκη άμεσης τοποθέτησης ειδικών σημαντήρων σε σημείο ανάμεσα σε Παξούς-Αντίπαξους, όπου παρατηρείται το ίδιο επικίνδυνο φαινόμενο.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «Δυστυχώς, το περιστατικό στη “Γλάρο” ήταν μόνο η αρχή. Υπάρχουν κι άλλα σημεία με παρόμοιους κινδύνους για τη ναυσιπλοΐα, που παραμένουν χωρίς τη στοιχειώδη σήμανση».
Το πάθημα να γίνει επιτέλους μάθημα — πριν θρηνήσουμε θύματα.