Το travelgirl.gr ταξίδεψε στη Νάξο με συνοδοιπόρο… την ξακουστή γραβιέρα Νάξου ΠΟΠ

Όταν οι συνάδελφοί μου, Ελένη Λαζάρου και ο Γιώργος Γρηγοριάδης, μου έστειλαν πρόσκληση για να παραβρεθώ κι εγώ στη τριήμερη γαστριμαργική πανδαισία στη Νάξο με πρωταγωνίστρια τη γραβιέρα Νάξου ΠΟΠ που διοργάνωσε η ΕΑΣ Νάξου με επικεφαλής τον Δημήτρη Καπούνη, στις 15 -17 Ιουνίου χωρίς δεύτερη σκέψη, απάντησα θετικά. Ήξερα ότι θα ήταν ένα μαγικό ταξίδι με συνοδοιπόρο την ξακουστή γραβιέρα.

1η μέρα

Αναχώρηση από Πειραιά και άφιξη στη Νάξο

Λίγο μετά τις 7 το πρωί αναχωρήσαμε από τον Πειραιά για τη Νάξο με την Blue Star Ferries. Σε λιγότερο από 6 ώρες ήμασταν στο νησί της Νάξου. Ήταν η πρώτη φορά που πήγαινα κι ήθελα να γυρίσω όσο το δυνατόν περισσότερα μέρη. Το πρώτο πράγμα που κάναμε ήταν να πάμε να κάνουμε check-in στα ξενοδοχεία μας. Εγώ κατευθύνθηκα στο Princess of Naxos όπου ιδιοκτήτης του είναι ο πρόεδρος της Ένωσης των Ξενοδόχων, Βαγγέλης Κατσαράς. Ένα δωμάτιο πολύ άνετο με μοντέρνα διακόσμηση μόλις 5 λεπτά με το αυτοκίνητο από το λιμάνι. Τι καλύτερο από το να έχω μία πολύ ωραία διαμονή δίπλα στη θάλασσα.

Beach bar Santana: Ο διάσημος σεφ Χρήστος Πλεσιώτης μαγείρεψε σε τηγάνι μαμούθ πεντανόστιμη μακαρονάδα με τρούφα

Αφού ετοιμαστήκαμε είχαμε δώσει ραντεβού οι υπόλοιποι δημοσιογράφοι της αποστολής, στο beach bar Santana. Λόγω του αέρα δεν καταφέραμε να κάνουμε βουτιά στη θάλασσα, όμως απολαύσαμε το γεύμα που μας είχε ετοιμάσει ο διάσημος σεφ και τρουφοσυλλέκτης Χρήστος Πλεσιώτης ο οποίος έχει βρει τη μεγαλύτερη λευκή τρούφα των τελευταίων χρόνων στην Ελλάδα. Μαγείρεψε λοιπόν σε ένα τεράστιο τηγάνι μαμούθ μία πεντανόστιμη μακαρονάδα με τρούφα που ανακάλυψε στα ελληνικά βουνά το τρουφόσκυλό του και φυσικά με γραβιέρα Νάξου Π.Ο.Π.

Φυσικά όλοι φύγαμε με τις καλύτερες εντυπώσεις για να πάμε να ξεκουραστούμε για λίγες ώρες.

Κεντρική εκδήλωση στο Κάστρο της Χώρας και παρουσίαση του βιβλίου του Χρήστου Νέζου “Μαγειρεύοντας στη Νάξο και στις μικρές Κυκλάδες”

Το απόγευμα της ίδιας μέρας διοργανώθηκε κεντρική εκδήλωση στο Κάστρο όπου μάγειρες του νησιού μαγείρεψαν για όλους εμάς κατσικάκι με βάση τα τοπικά προιόντα. Επειδή αγαπώ τα κάστρα, ήθελα να κάνω μία βόλτα στα σοκάκια του και φυσικά δεν αντιστάθηκα στο να τραβάω φωτογραφίες.

Λίγα λόγια για την ιστορία του

Το κάστρο της χώρας κατασκευάστηκε από τον Ενετό Μάρκο Σανούντο ο οποίος το 1207 μ.Χ. κατέλαβε μαζί με τους συντρόφους του 17 νησιά του Αιγαίου, ανακηρύχθηκε δούκας και όρισε ως έδρα του δουκάτουτη Νάξο. Η φυσική ακρόπολη που σχηματίζει ο χαμηλός λόφος δίπλα στο λιμάνι της Νάξου θεωρήθηκε από τον Σανούδο το κατάλληλο μέρος για την ίδρυση της μεσαιωνικής πόλης της Νάξου.

Για την οχύρωση της πόλης έκτισε το κάστρο χρησιμοποιώντας υλικά από την αρχαία ακρόπολη που βρισκόταν στο ίδιο ακριβώς σημείο και η οποία είχε καταστραφεί από πειρατικές επιδρομές.

Βασική ιδιαιτερότητα του κάστρου είναι ότι το τείχος του αποτελείται από τους τοίχους των περιμετρικών σπίτιών της ίδιας της πόλης. Ο μεσαιωνικός οικισμός του κάστρου δεν ήταν μόνο τόπος κατοικίας αλλά και διοικητικό, εκπαιδευτικό και θρησκευτικό κέντρο των Ενετών κατακτητών. Στο κέντρο της τειχισμένης πόλης βρίσκεται η κεντρική πλατεία με την καθολική μητρόπολη και τα ερείπια του κεντρικού πύργου που η παράδοση θέλει να είναι το παλάτι του Σανούδου. Ακριβώς δίπλα βρίσκεται η σχολή των Ουρσουλίνων, η Καπέλα Καζάτζα και η Εμπορική Σχολή όπου φοίτησε για ένα χρόνο και ο Νίκος Καζαντζάκης και στην οποία σήμερα στεγάζεται το αρχαιολογικό μουσείο.

Στο Κάστρο βρίσκεται και ο ιστορικός Ναός Υπαπαντής Νάξου που αποτελεί την Καθολική Μητρόπολη. Κτίστηκε στις αρχές του 13ου αιώνα, ως τρίκλιτος με θόλο.

Φτάνοντας λοιπόν στην εκδήλωση, αφού κάναμε μία μικρή βόλτα μέσα στο κάστρο, ο πρόεδρος της Ε.Α.Σ Νάξου, Δημήτρης Καπούνης, μίλησε για την ιστορία της γραβιέρας κι εξήγησε τι είναι αυτό που την κάνει τόσο ξεχωριστή. Παράλληλα εκεί ήταν ο Χρήστος Νέζος όπου παρουσιάστηκε το νέο του βιβλίο “Μαγειρεύοντας στη Νάξο και τις μικρές Κυκλάδες”.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Φυσικά δεν έλειψε η πλάκα που έκανε στους καλεσμένους του μιας και είναι ένας άνθρωπος πολύ αγαπητός και με αρκετές δόσεις χιούμορ. Aφού απολαύσαμε το δείπνο, το γλέντι άναψε για τα καλά και ακολούθησαν νησιώτικοι χοροί.

2η μέρα

Βόλτα με καίκι με τον καπετάν Πράσινο και γεύμα στα Κουφονήσια

Η δεύτερη μέρα ήταν η καλύτερη για μένα καθώς θα γνώριζα και τα Κουφονήσια. Ο καιρός δεν ήταν σύμμαχός μας, όμως ο καπετάνιος Πράσινος μας πήγε με ασφάλεια με το καίκι του στον προορισμό μας!

Είναι αλήθεια ότι εγώ ενώ αγαπώ τη θάλασσα, δεν μου αρέσει να ταξιδεύω όταν είναι αγριεμένη αλλά όταν έχεις τέτοιο καπετάνιο που σέβεται κι αγαπά τη θάλασσα, δεν πρέπει να φοβάσαι τίποτα. Ο συγκεκριμένος μάλιστα έχει παρατσούκλι “ο ατρόμητος πειρατής των μικρών Κυκλάδων”.

Είναι 76, αλλά ταξιδεύει ακόμη. Είναι ο καπετάνιος του νησιού, ο «πειρατής» όπως τον αποκαλούν οι ντόπιοι, εκείνος που δεν φοβάται τα 9 μποφόρ και βγαίνει με τη βάρκα του εάν υπάρξει ανάγκη. «Η θάλασσα και η βάρκα είναι όλη μου η ζωή», μου είπε και κάπως έτσι ξεκινήσαμε την κουβέντα για τα κατορθώματα του πιο φημισμένου καπετάνιου των μικρών Κυκλάδων ενώ μου είπε την ιστορία για τον μουγκό που μίλησε!

Ο καιρός ήταν συννεφιασμένος αρκετά ενώ για λίγη ώρα έπιασε βροχή. Καθήσαμε να πιούμε έναν καφέ και αφού πέρασαν λίγα λεπτά βγήκε ο ήλιος. “Πάμε για μία βουτιά“, είπα στην παρέα μου και φυσικά ακολούθησαν! Το γαλαζοπράσινο του νερού με τρέλανε και νόμιζα ότι βρισκόμουν στον παράδεισο. Ο ουρανός και η θάλασσα είχαν πάρει χρώματα που θύμιζαν πίνακα ζωγραφικής.

Η ώρα είχε περάσει και μας περίμεναν για φαγητό σε μία από τις πιο φημισμένες ταβέρνες του νησιού, την “Είναι φως φανάρι”. Το γεύμα περιλάμβανε παραδοσιακά πιάτα και φυσικά δεν έλειπε η γραβιέρα Νάξου Π.Ο.Π.

Εγώ φυσικά αφού έφαγα, τρύπωσα στην κουζίνα και ζήτησα από την κυρία Στέλλα να μου φτιάξει την ξακουστή πίτα της!

Ο καιρός φαινόταν να ανοίγει και ο καπετάν Πράσινος ήταν έτοιμος να μας γυρίσει πίσω αφού πρώτα μας πήγε στο Κάτω Κουφονήσι.

Βραδιά πίτσας στο ξενοδοχείο AEGEAN

Γύρω στις 21.30 πήγαμε στο ξενοδοχείο Αegean στην Πλάκα για βραδιά πίτσας! Μπορεί να μην είμαι φαν ωστόσο ομολογώ ότι ήταν από τις ωραιότερες πίτσες που έχω φάει. Το μυστικό φυσικά ήταν στα υλικά και συγκεκριμένα στη γραβιέρα Νάξου Π.Ο.Π. Ήμασταν ήδη αρκετά κουρασμένοι από την βόλτα μας και γυρίσαμε νωρίς στο ξενοδοχείο.

3η μέρα

Επίσκεψη στο τυροκομείο ΕΑΣ Νάξου

Περίπου 10.30 ξεκινήσαμε από το ξενοδοχείο για να πάμε στο τυροκομείο ΕΑΣ Νάξου και να δούμε από κοντά με ποιον τρόπο παρασκευάζονται τα τυριά. Είναι ένας χώρος όπως μου είπε ο Δημήτρης Καπούνης που δεν επιτρέπεται να μπει κανείς γιατί όλα είναι αποστειρωμένα. Κάτι φυσικά που είναι απολύτως λογικό. Αφού βάλαμε την κατάλληλη στολή μπήκαμε μέσα στο τυροκομείο κι εκεί συνάντησα τον διευθυντή παραγωγής, Δημήτρη Βερνίκο.

Αφού μιλήσαμε μπήκα κι εγώ μέσα για να πάρω μέρος στη διαδικασία έχοντας δίπλα μου πάντα τον Δημήτρη.

Μπάνιο στην Πλάκα και γεύμα

Γύρω στις 14.00 δώσαμε ραντεβού στην Πλάκα. Λίγο πριν κάνω την τελευταία μου βουτιά σε μία από τις ωραιότερες παραλίες του νησιού, συνάντησα τον Χρήστο Νέζο για να μιλήσουμε για το νέο του βιβλίο που θα κυκλοφορήσει τις επόμενες μέρες.

Λίγη ώρα αργότερα μας φώναξαν καθώς το φαγητό ήταν έτοιμο για σερβίρισμα! Φυσικά από το τραπέζι δεν έλειπε η γραβιέρα Νάξου Π.Ο.Π.  κι εγώ βρήκα ευκαιρία να μιλήσω με τον  πρόεδρο της ΕΑΣ Νάξου, Δημήτρη Καπούνη για αυτό το υπέροχο τριήμερο που μας χάρισε.

Για την μεταφορά μας στο νησί ο Σταμάτης Καπίρης από την Blue Star Ferries έκανε το καλύτερο δυνατό ενώ είναι σημαντικό ότι βρίσκεται πάντα κοντά σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις.

Για τη Νάξο και τις ομορφιές της δε θα μπορούσε να μιλήσει ο αρμόδιος που δεν είναι άλλος από τον πρόεδρο της ένωσης ξενοδόχων, Βαγγέλης Κατσαράς.

Αφού φάγαμε  και πήραμε το υπέροχο δώρο μας, γραβιέρα ΠΟΠ Νάξου , πήγαμε προς το λιμάνι καθώς το πλοίο για Πειραιά αναχωρούσε στις 18.00.

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες:

Ακολουθήστε τη Μαρκέλλα Σαράιχα στα social media

Facebook travelgirl.gr

Instagram  @markellasharaiha  και

@travelgirl.gr

Ευχαριστώ θερμά

Την ΕΑΣ Ναξου και τον πρόεδρο, Δημήτρη Καπούνη

Την Blue Star Ferries

Τη Δώρα Παπαδήμα για τα υπέροχα ρούχα που μου έδωσε να φορέσω από το Spell Γλυφάδα (Μεταξά 39, Τηλ 210 8980297)

Tο Your Way που φροντίζει να έχω υπέροχο μανικιούρ και πεντικιούρ (Ιωάννου Μεταξά 39, Εμπορικό Κέντρο Plaza. 1ος όροφος, τηλ. 210 8941810)

Τα Inglot για το νεσεσέρ των διακοπών με προιόντα μακιγιάζ

Τη Μαρία Βιρβίλη (Οπτικά Βιρβίλη) για τα υπέροχα γυαλιά (Αγγέλου Μεταξά 39, Γλυφάδα, τηλ 21 0894 9670 )

Εις το επανιδείν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.