Η ισχυρή παρέμβαση του Γ. Βάλλη για την εκπαίδευση των Ναυτικών και η προειδοποίηση για παραβάσεις του ΔΚΑΣ

Ο πρόεδρος της ΠΕΠΙΕΘ, Γιώργος Βάλλης με τον δυναμισμό που τον διακατέχει την εβδομάδα που μας πέρασε έκανε ισχυρές παρεμβάσεις. Η μία αφορά στις δυσχέρειες που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί κατά τη διαδικασία παρακολούθησης των υποχρεωτικών σεμιναρίων ανανέωσης διπλωμάτων, καθώς καλούνται, σύμφωνα με τις ισχύουσες διαδικασίες, να απολυθούν από την εργασία τους προκειμένου να συμμετάσχουν στα σεμινάρια και η άλλη αφορά σε σοβαρό περιστατικό επικίνδυνης παράβασης του Διεθνούς Κανονισμού Αποφυγής Συγκρούσεων στη Θάλασσα (Δ.Κ.Α.Σ.).

Η ισχυρή παρέμβαση του Γ. Βάλλη για την εκπαίδευση των Ναυτικών και η προειδοποίηση για παραβάσεις του ΔΚΑΣ

Γιώργος Βάλλης: Ο Έλληνας καπετάνιος που μπαίνει στο «Πάνθεον» της Ναυτιλίας -Ανάμεσα στους διακεκριμένους του SR21
Γιώργος Βάλλης: Ο Έλληνας καπετάνιος που μπαίνει στο «Πάνθεον» της Ναυτιλίας -Ανάμεσα στους διακεκριμένους του SR21

Γιώργος Βάλλης: «Οι Ναυτικοί δεν μπορούν να χάνουν τη δουλειά τους για να εκπαιδευτούν»

Γιώργος Βάλλης: «Οι Ναυτικοί δεν μπορούν να χάνουν τη δουλειά τους για να εκπαιδευτούν»
Γιώργος Βάλλης: «Οι Ναυτικοί δεν μπορούν να χάνουν τη δουλειά τους για να εκπαιδευτούν»

Η Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών (Π.Ε.Π.Ι.Ε.Θ.) φέρνει στο προσκήνιο ένα σημαντικό ζήτημα που προκαλεί αναστάτωση στον ναυτικό κόσμο, καταθέτοντας επίσημη αναφορά προς τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ναυτικών (Δ.Ε.Κ.Ν.), το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, την Α.Ε.Ν. Ασπροπύργου και συναρμόδιες λιμενικές αρχές και υπηρεσίες.

Το πρόβλημα αφορά τις δυσχέρειες που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί κατά τη διαδικασία παρακολούθησης των υποχρεωτικών σεμιναρίων ανανέωσης διπλωμάτων, καθώς καλούνται, σύμφωνα με τις ισχύουσες διαδικασίες, να απολυθούν από την εργασία τους προκειμένου να συμμετάσχουν στα σεμινάρια, τη στιγμή που οι ναυτιλιακές εταιρείες είναι υποχρεωμένες να διατηρούν πλήρη στελέχωση στα υπόχρεα σκάφη. Εξαίρεση της διαδικασίας αυτής είναι οι Πλοίαρχοι των Ρυμουλκών Πλοίων.

Η συγκεκριμένη πρακτική, όπως επισημαίνεται στην επιστολή της Ένωσης, δημιουργεί σοβαρές δυσκολίες τόσο για τους ίδιους τους ναυτικούς όσο και για τις εταιρείες, επηρεάζοντας την εργασιακή σταθερότητα και αποθαρρύνοντας τη συμμετοχή σε διαδικασίες επιμόρφωσης που είναι ουσιαστικές για τον κλάδο.

Οι περισσότεροι εξ αυτών, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρατίθενται, βρίσκονται σε συνεχή ετοιμότητα για ναυτολόγηση ή απασχολούνται ήδη σε ενεργές θέσεις, γεγονός που καθιστά πρακτικά αδύνατη την αποδέσμευσή τους από την εργασία τους.

Η Π.Ε.Π.Ι.Ε.Θ. υπογραμμίζει ότι η παρούσα διαδικασία λειτουργεί αποτρεπτικά για πολλούς ναυτικούς, καθώς η προσωρινή απώλεια εργασίας προκειμένου να συμμετάσχουν σε σεμινάριο εκπαίδευσης ενέχει σοβαρούς κινδύνους για την επαγγελματική τους σταθερότητα.

Η Ένωση ζητά από το Υπουργείο Ναυτιλίας και τη Δ.Ε.Κ.Ν. την άμεση επανεξέταση του ζητήματος και την εξεύρεση μιας ρεαλιστικής και λειτουργικής λύσης που να επιτρέπει στους ναυτικούς να παρακολουθούν τα απαραίτητα σεμινάρια χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η επαγγελματική τους θέση. Η πρόθεση της Π.Ε.Π.Ι.Ε.Θ. δεν είναι να αμφισβητήσει την ανάγκη εκπαίδευσης ή την αξία της συνεχούς κατάρτισης, αλλά να ζητήσει την προσαρμογή των διαδικασιών στα πραγματικά δεδομένα της εργασίας των ναυτικών στα σκάφη αναψυχής, όπου η εποχικότητα και η συνεχής εναλλαγή συμβάσεων καθιστούν δύσκολη την τήρηση των σημερινών απαιτήσεων.

Ο Πρόεδρος της Π.Ε.Π.Ι.Ε.Θ., Cpt. Dr. Γεώργιος Βάλλης, υποστηρίζει ότι η ασφάλεια στη ναυσιπλοΐα και η συνεχής εκπαίδευση των ναυτικών αποτελούν θεμέλιο της ελληνικής ναυτικής παράδοσης και επαγγελματικής αριστείας, όμως η εφαρμογή τους πρέπει να είναι συμβατή με την πραγματικότητα της εργασίας στη θάλασσα.

Η Π.Ε.Π.Ι.Ε.Θ. δηλώνει έτοιμη να συμβάλει με προτάσεις και τεχνογνωσία στην εξεύρεση λύσης, καλώντας τα συναρμόδια όργανα να ενεργήσουν άμεσα προς όφελος των ανθρώπων της θάλασσας και της ελληνικής ναυτιλίας συνολικά.

 

Επιστολή προς ΔΕΚΝ

Κίνδυνος στη θάλασσα από πολεμικά σκάφη στον Δίαυλο Νέας Περάμου – Σαλαμίνας: Προειδοποιεί η Π.Ε.Π.Ι.Ε.Θ. για παραβάσεις του ΔΚΑΣ

Κίνδυνος στη θάλασσα από πολεμικά σκάφη στον Δίαυλο Νέας Περάμου – Σαλαμίνας: Προειδοποιεί η Π.Ε.Π.Ι.Ε.Θ. για παραβάσεις του ΔΚΑΣ
Κίνδυνος στη θάλασσα από πολεμικά σκάφη στον Δίαυλο Νέας Περάμου – Σαλαμίνας: Προειδοποιεί η Π.Ε.Π.Ι.Ε.Θ. για παραβάσεις του ΔΚΑΣ

Σοβαρό περιστατικό επικίνδυνης παράβασης του Διεθνούς Κανονισμού Αποφυγής Συγκρούσεων στη Θάλασσα (Δ.Κ.Α.Σ.) αναφέρει η Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών (Π.Ε.Π.Ι.Ε.Θ.), με επιστολή που απέστειλε στις 15 Οκτωβρίου 2025 προς το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, το Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και άλλες συναρμόδιες αρχές.

Σύμφωνα με την αναφορά , το περιστατικό σημειώθηκε στις 15:20 το μεσημέρι της ίδιας ημέρας, όταν ταχύπλοο σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού, πιθανότατα πρόωσης τύπου Arneson ή jet, διήλθε με υπερβολική ταχύτητα 30–40 κόμβων από το στενό-δίαυλο που συνδέει τη Νέα Πέραμο με τη Σαλαμίνα. Οι έντονοι κυματισμοί που προκλήθηκαν έθεσαν σε σοβαρό κίνδυνο τα ελλιμενισμένα σκάφη στη Μαρίνα Νέας Περάμου, αλλά και ανθρώπινες ζωές, καθώς εργαζόμενοι και τεχνικά συνεργεία βρέθηκαν σε εξαιρετικά επικίνδυνη θέση.

Η Ένωση επισημαίνει ότι δεν πρόκειται για μεμονωμένο περιστατικό, καθώς παρόμοιες διελεύσεις στρατιωτικών σκαφών έχουν καταγραφεί επανειλημμένα το τελευταίο διάστημα. Παρά τις προηγούμενες παρεμβάσεις της Λιμενικής Αρχής και ενημερώσεις προς τον Ναύσταθμο Σαλαμίνας, η κατάσταση παραμένει αμετάβλητη. Σε προγενέστερο συμβάν, μάλιστα, σκάφος υπέστη ζημία ύψους περίπου 50.000 ευρώ, με την ασφαλιστική εταιρεία να αναζητά τον υπαίτιο προκειμένου να κινηθεί νομικά.

Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί και το γεγονός ότι, κατά τη διάρκεια του πρόσφατου επεισοδίου, δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση μέσω VHF (κανάλι 16) από το πολεμικό πλοίο που ακολουθούσε, παρά τις τρεις συνεχόμενες κλήσεις που πραγματοποιήθηκαν από τους επαγγελματίες της περιοχής.

Η Π.Ε.Π.Ι.Ε.Θ. χαρακτηρίζει τη συμπεριφορά αυτή ως παραβίαση των κανόνων ασφαλούς ναυσιπλοΐας και ένδειξη έλλειψης σεβασμού προς τον στενό δίαυλο, υπογραμμίζοντας πως τέτοιες πρακτικές προκαλούν πραγματικό κίνδυνο για τη ζωή και την περιουσία πολιτών.

Η Ένωση ζητά:
1.⁠ ⁠Άμεση διερεύνηση του περιστατικού από τις Αρμόδιες Αρχές.
2.⁠ ⁠Ενημέρωση των αρμόδιων Στρατιωτικών και Λιμενικών αρχών ώστε να τηρούνται οι κανόνες ασφαλείας κατά τη διέλευση από την περιοχή.
3.⁠ ⁠Ενίσχυση της επιτήρησης του διαύλου Νέας Περάμου – Σαλαμίνας και ανάλογες κυρώσεις όταν δεν τηρούνται τα προβλεπόμενα προς τους υπαίτιους.

«Η ασφάλεια στη θάλασσα αποτελεί κοινή ευθύνη όλων μας. Δεν νοείται το Πολεμικό Ναυτικό να μη δίνει το καλό παράδειγμα και να εκπέμπει εσφαλμένα μηνύματα προς τον ναυτιλιακό κόσμο», τονίζει ο Πρόεδρος της Π.Ε.Π.Ι.Ε.Θ., Cpt. Dr. Γεώργιος Βάλλης.

Επιστολή 15.10.2025

Γιώργος Βάλλης στην «Ώρα του Πολίτη»: «Είμαι εδώ για να δίνω λύσεις, θέλω και άλλα γκολ» – Τι ανακοίνωσε για πρώτη φορά

Σε ένα διαφορετικό επεισόδιο η «Ώρα του Πολίτη» μεταφέρθηκε εκτός στούντιο και συγκεκριμένα σε ένα υπερπολυτέλες σκάφος. Τον Δ/ντη ΜΜΕ Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Politis Group, κ. Λάμπρο Κατσαρό, υποδέχθηκε ο cpt και Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Επαγγελματικών και Ιδιωτικών Θαλαμηγών κ. Γιώργος Βάλλης.

Σε μία συνέντευξη «ποταμό» ο κ. Βάλλης στάθηκε στα ζητήματα που ταλανίζουν τον χώρο της ναυτιλίας, αποκάλυψε ότι ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Βασίλης Κικίλιας δεσμεύθηκε για νομοθετικές ρυθμίσεις ενώ τόνισε ότι είναι δίπλα στην Πολιτεία, πιστός σύμμαχος στο πλευρό της, όχι με λόγια αλλά με έργα. «Είμαι εδώ όχι για να μιλάω και να δίνω συνεντεύξεις αλλά για να παρατηρώ τα προβλήματα και να δύνω λύσεις, όχι λύση, αλλά λύσεις!». τόνισε με νόημα ο Πρόεδρος της Π.Ε.Π.Ι.Ε.Θ..

Ο κ. Βάλλης μας ξενάγησε στο σκάφος και έδειξε ιδιαίτερα συγκινημένος όταν αναφέρθηκε στην οικογένειά του, την αγαπημένη του σύζυγο και τον τετράχρονο γιο του, τον επονομαζόμενο Βάλλη Τζούνιορ. «Για μία νέα γυναίκα και για μία νέα μάνα το να ξέρεις ότι ο άνδρας σου είναι μακριά δεν είναι καθόλου εύκολο. Στην Ελλάδα του 2025 είναι μία σύγχρονη ηρωίδα. Είναι πολύ δύσκολο να βρεις τέτοιες γυναίκες.». Μιλώντας για τον μικρό γιο του ο Γιώργος Βάλλης τόνισε ότι προσπαθεί να ξεκλέβει χρόνο προκειμένου να περνά μαζί του στιγμές και να κάνει όσο το δυνατόν περισσότερο ταξίδια. «Επιλέγω κοντινούς προορισμούς για να έχω περισσότερη ώρα μαζί τους» αναφέρει.

Όταν η συζήτηση στράφηκε στην αγαπημένη του Νάξο το χαμόγελό του έσβησε. «Τρελάθηκα. Η Υπουργός Πολιτισμού, κα. Μενδώνη Λίνα  κάθεται στη καρέκλα της και δίνει οδηγίες. Είναι σαν να πάω να ρίξω πέτρα στην Ακρόπολη, θα της βάλετε συρματόπλεγμα; Είμαστε σοβαροί;» τόνισε, όντας οργισμένος. Μάλιστα ο κ. Βάλλης παρέθεσε μία σειρά από μέτρα προστασίας του ιστορικού τοπόσημου της Πορτάρας. «Οι άνθρωποι που είναι σε καίριες θέσεις είναι άσχετοι. Κάθε άνθρωπος πρέπει να είναι στο αντικείμενο που γνωρίζει». Ο ίδιος τόνισε ότι αν δεν αλλάξει κάτι μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι, το κλείσιμο της Πορτάρας, θα αποτελέσει ταφόπλακα για το νησί.

Ο κ. Βάλλης καυτηρίασε τον τρόπο που ασκείται η σύγχρονη πολιτική εξαίροντας τη δύναμη των ΜΜΕ. Μάλιστα με αφορμή το παράδειγμα του Πάνου Ρούτσι, επανέφερε στη μνήμη μας τη βράβευση του 20χρονου Ανδρέα Αλικανιώτη, που αψηφώντας κάθε κίνδυνο, «βούτηξε» στο δεύτερο βαγόνι που φλεγόταν κατά τη σύγκρουση της επιβατικής με την εμπορική αμαξοστοιχία στα Τέμπη. «Τον έκανα επίτιμο μέλος της Ένωσης. Ήμουν ο πρώτος που τον βράβευσα και τον τίμησα για όσα προσέφερε στα Τέμπη με κίνδυνο την ίδια του τη ζωή.» τόνισε συγκεκριμένα.

Ο Πρόεδρος της Π.Ε.Π.Ι.Ε.Θ. αναφέρθηκε και στην ενασχόλησή του με τον αθλητισμό, τόσο σε ατομικό επίπεδο όσο και σε συλλογικό. «Αισθάνομαι πολύ υπερήφανος με τις επιτυχίες των παιδιών. Η χαρά του παιδιού αλλά και των γονιών τους εμένα με γεμίζει. Αφού δεν μπορεί η Πολιτεία να τους προσφέρει την πλήρη οικονομική στήριξη, προσπαθώ όσο μπορώ να βοηθάω αυτά τα παιδιά προκειμένου να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους. Το χαμόγελό τους και μόνο μου αρκεί.» συμπλήρωσε ο κ. Βάλλης.

Γιώργος Βάλλης ωστόσο δε σημαίνει μόνο διακρίσεις εντός συνόρων αλλά και εκτός αυτών. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Cpt. Dr. Γιώργος Βάλλης εντάχθηκε στη λίστα Distinguished Alumni του Institute for Scientific Research (SR21), αναγνώριση που αποδίδεται σε προσωπικότητες με ουσιαστικό, διεθνές αποτύπωμα.

Η ένταξή του στους Distinguished Alumni δεν είναι απλώς προσωπική τιμή. Αντανακλά την ποιότητα του ανθρώπινου δυναμικού της ελληνικής ναυτιλίας και επιβεβαιώνει ότι, όταν γνώση, όραμα και επιμονή συναντιούνται, οι Έλληνες ναυτικοί και επιστήμονες διαμορφώνουν διεθνείς τάσεις. «Απίστευτη εμπειρία να βρίσκεσαι ανάμεσα σε στελέχη της Goldman Sachs, στελέχη διακεκριμμένα σε όλο τον κόσμο, ανάμεσα στους 3 Έλληνες παγκοσμίως.» τόνισε ενώ εξέφρασε και το παράπονο για το γεγονός ότι στη χώρα μας αντί να βραβεύουν τους ανθρώπους που προσπαθούν και αγωνίζονται για το κοινό καλό αντίθετα τους κυνηγούν και προσπαθούν να μειώσουν την αξία τους.

«Η Ελλάδα είναι ναυτιλία και τουρισμός. Να ακολουθήσετε το επάγγελμα. Αν θέλετε μία καλή ζωή ακολουθήστε το επάγγελμα.» είπε ο πρόεδρος της Π.Ε.Π.Ι.Ε.Θ. απευθυνόμενους στους υποψήφιους ναυτικούς.

Ιδιαίτερη μνεία έκανε στο γεγονός ότι επί προεδρίας του επετεύχθη η μεγαλύτερη μεταρρύθμιση που έχει γίνει ποτέ στο Yachting και μάλιστα στον φορολογικό τομέα. «Καταλαβαίνετε τι έχει συμβεί; Είμαι πολύ υπερήφανος. Καταφέραμε έπειτα από πολλή δουλειά να δώσουμε ανάσα σε χιλιάδες εργαζόμενους του yachting. Στο σημείο αυτό θέλω να ευχαριστήσω το επιτελείο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και συγκεκριμένα τους κύριους Κυριάκο Πιερρακάκη, Νίκο Παπαθανάση, Γιώργο Κώτσηρα και Θάνο Πετραλιά για την συμβολή τους στην λύση του φορολογικού. Θέλω όμως να πετύχω και άλλα γκολ. Εδώ τα κατάφερε η Εθνική μας στο Euro. Θέλω επί της προεδρίας μου να λύσω και το ζήτημα με τις γυναίκες ναυτικούς που εγκυμονούν. Είναι αδιανόητο να βρίσκονται σε αυτή την κατάσταση και να απολύονται. Είναι απάνθρωπο και θέλω να το αλλάξω.» τόνισε ο κ. Γιώργος Βάλλης.

Η συζήτηση μεταφέρθηκε στη γέφυρα του σκάφους, όπου έγιναν οι σημαντικότερες αποκαλύψεις διά στόματος Γιώργου Βάλλη. Βαδίζοντας προς το τέλος της συζήτησης ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Επαγγελματικών και Ιδιωτικών Θαλαμηγών κ. Γιώργος Βάλλης, αναφέρθηκε στις επερχόμενες εκλογές στις 13 Ιανουαρίου. Ο κ. Βάλλης τόνισε το σημαντικό έργο που έχει καταφέρει να επιτύχει όλα αυτά τα χρόνια που βρίσκεται στο τιμόνι της ενώ επεσήμανε ότι το 97% των μελών της Ενώσεως εργάζονται. Στοιχείο που φανερώνει τον καθημερινό αγώνα που δίνει ο ίδιος μέρα νύχτα και επί παντός καιρού.

Μάλιστα ο κ. Βάλλης προχώρησε και σε μία προσωπική ανακοίνωση, μέσω του dimarxos.gr. «Το 2026 έρχεται και νέο μέλος. Είναι κάτι που έρχεται το 26 ωστόσο το έργο έγινε το 2025» τόνισε ο πανευτυχής μπαμπάς στην κάμερα.

Κλείνοντας μας άφησε όλους με ανοιχτό το στόμα καθώς μας εκμυστηρεύτηκε ένα γεγονός ορόσημο για τη πορεία της ζωής του. Όπως ο ίδιος ανέφερε «στο λέω περισσότερο για να το ακούσουν τα νέα παιδιά και να έρθουν πιο κοντά στη Χριστιανοσύνη, πιο κοντά στην αγάπη. Πήγα σε μία γιατρό, από τις κορυφαίες στην Ελλάδα, για μία εξέταση. Χωρίς να της έχω πει το παραμικρό μου βρίσκει τα πάντα. Όπως καθόμασταν ξαφνικά παρατηρώ απέναντι την εικόνα της Παναγίας. Την ιδια στιγμή σταματά να μου μιλάει και κλαίει. Και μου λέει ότι δεν έπρεπε να ήσασταν εδώ και να σας βλέπω. Ή δεν θα έπρεπε να ζούσες ή θα έπρεπε να ήσουν παράλυτος.» είπε ο κ. Βάλλης ζητώντας από όλους μας να κάνουμε χαρούμενο όσο περισσότερο κόσμο μπορούμε.

Ο άνθρωπος συνώνυμο της αλληλεγγύης, της προσπάθειας, της συνέπειας, έστειλε το δικό του κοινωνικό μήνυμα εξιστορώντας ένα γεγονός που αν το σκεφτούμε όλοι ίσως γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι, ίσως δούμε τη ζωή και τον συνάνθρωπό μας με μία άλλη ματιά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.