Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ευρυδίκη το βιβλίο του Enzo Cormann «σε τι μας χρησιμεύει το θέατρο;»

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ευρυδίκη το βιβλίο του Γάλλου θεατρικού συγγραφέα Enzo Cormann, «σε τι μας χρησιμεύει το θέατρο;», σε μετάφραση Νεκτάριου-Γεώργιου Κωνσταντινίδη. «Εδώ και περισσότερο από είκοσι χρόνια που γράφω θεατρικά έργα, μου φαίνεται πως πάντα το σκεφτόμουν αυτό λίγο ή πολύ, παρόλο που δεν το διατύπωνα πάντα με τόσο επιγραμματικό τρόπο (κάτι για το οποίο ζητώ συγγνώμη από εκείνους που με άκουσαν μερικές φορές να ρητορεύω επί μακρόν κατά το διάστημα αυτών των είκοσι-τριών χρόνων…). Ωστόσο, δεν κατόρθωσα ποτέ να μιλήσω πραγματικά –τουλάχιστον να εξηγηθώ ξεκάθαρα– σε τι το θέατρο –ιδιαιτέρως το θέατρο– μπορούσε να με βοηθήσει ώστε να μην «ζω και σκέφτομαι σαν γουρούνι». Και σε αυτή την ερώτηση θα ήθελα να επιχειρήσω να καταθέσω σήμερα κάποια στοιχεία απάντησης.»

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ευρυδίκη το βιβλίο του Enzo Cormann «σε τι μας χρησιμεύει το θέατρο;»

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ευρυδίκη το βιβλίο του Enzo Cormann «σε τι μας χρησιμεύει το θέατρο;»
Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ευρυδίκη το βιβλίο του Enzo Cormann «σε τι μας χρησιμεύει το θέατρο;»

«Ο Félix Guattari μού ζήτησε να περιγράψω πώς θεμελιώνεται κατ’ εμέ η θεατρική πράξη. Πώς αυτή η πράξη γινόταν αντιληπτή από μέρους μου και πώς εξελισσόταν σε μια τελετουργία της υποκειμενικότητας. Σαν διαδικασία της μοναδικότητας. Ποια κατ’ εμέ ήταν τα κίνητρα, τα διακυβεύματα. Μού ζήτησε να αναφερθώ συνοπτικά σ’ εκείνο που ο ίδιος ονομάζει μοναδικές διευθετήσεις της εκφώνησης απ’ όπου πηγάζει κατ’ εμέ η θεατρική πρακτική.»

«Θα διευκρινίσω εξ αρχής ότι μου ζητήθηκε να εκφραστώ περισσότερο “με την καρδιά μου”, παρά με το περίβλημα μιας εννοιολογικής αμφίεσης της οποίας τα όρια δεν θα δυσκολευθείτε να αντιληφθείτε […]. Οι απόψεις που ακολουθούν στηρίζονται σε μια ονειροπόληση πάνω στην πρακτική μου. Η μοναδική τους φιλοδοξία είναι εκείνη ενός ειδικού απεσταλμένου της άλλης πλευράς του τέταρτου τοίχου […].»

Τα περιεχόμενα του βιβλίου:

Παρουσίαση

Κάτω από μια βελούδινη φούστα

Φαντασίωση, παρεξήγηση

Η Εργαλειοθήκη

Η μεγάλη επωδός

Πώς αυτό το πράγμα εισήλθε μέσα μας;

Αβεβαιότητα της τέχνης / τέχνη της αβεβαιότητας

Η επανεξέταση του θεάτρου

Σε τι μας χρησιμεύει το θέατρο;

Ο τερατώδης συγγραφέας

«Γκοντό»: Για το ανθρώπινο είδος, μετά την καταστροφή

Ο δραματουργός και οι αυτουργοί του πολέμου

Από τα όμορφα ζώα στα ζιζάνια

 

 

 

Ο Enzo Cormann είναι Γάλλος Θεατρικός Συγγραφέας. Είναι Σκηνοθέτης, Συνθέτης, Καθηγητής στην Εθνική Ανώτατη Σχολή των Τεχνών και της Τεχνικής του Θεάτρου της Λυών καθώς και του Πανεπιστημίου Charles III της Μαδρίτης. Είναι Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Εργαστηρίου Θεάτρου. Το 2020 τιμήθηκε για το σύνολο του έργου του με το Μεγάλο Βραβείο Θεάτρου (Grand Prix du Théâtre).

 

 

Στα ελληνικά έχουν μεταφραστεί και ανέβει στη σκηνή τα έργα του: Ντικτάτ, σε μετάφραση του Ανδρέα Στάϊκου (εκδόσεις ΑΓΡΑ) και σκηνοθεσία του Μάνου Καρατζογιάννη· Η θύελλα επιμένει, σε μετάφραση της Μαρίας Ευσταθιάδη, (εκδόσεις ΑΓΡΑ) και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Χατζή· το 1999 μεταφράστηκαν οι Αδελφές ψυχές, από την Δήμητρα Μπίσια στις εκδόσεις του Γαλλικού Ινστιτούτου.

 

Ο Νεκτάριος-Γεώργιος Κωνσταντινίδης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1981. Είναι αριστούχος διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών, κριτικός θεάτρου και μεταφραστής.

 

 

www.eurydicebooks.gr                                                                               εκδόσεις   ΙΕΥΡΥΔΙΚΗΗ   [email protected]                                                                                        τηλ.: 210 5226652

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.