Καταπακτή: Η μεθοδολογία στην υποκριτική από τον Σωτήρη Δούβρη

Μαθήματα υποκριτικής από το διαδίκτυο γίνεται; Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς η απάντηση είναι όχι. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν υπάρχουν πολλά που μπορούν να διδαχθούν και να βοηθήσουν οποιονδήποτε ασχολείται με το θέατρο να βρει έναν τρόπο να προσεγγίζει κάθε έργο και κάθε ρόλο. Άλλωστε, σεμινάριο υποκριτικής δεν σημαίνει παράσταση. Σημαίνει μετάδοση εμπειρίας, τεχνικής και τρόπου σκέψης. Οι συμμετέχοντες παρακολουθούν έναν δομημένο τρόπο σκέψης που έχει σαν στόχο να δώσει τα εφόδια στους συμμετέχοντες, έτσι ώστε να μπορούν να δημιουργήσουν έναν θεατρικό χαρακτήρα χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες που τους δίνει ο συγγραφέας μέσα από το κείμενό του και τη φαντασία τους που θα κάνει την απόδοση του ρόλου τους ιδιαίτερη και ξεχωριστή.

Καταπακτή: Η μεθοδολογία στην υποκριτική από τον Σωτήρη Δούβρη

Καταπακτή: Η μεθοδολογία στην υποκριτική από τον Σωτήρη Δούβρη
Καταπακτή: Η μεθοδολογία στην υποκριτική από τον Σωτήρη Δούβρη

Πρόκειται, στην ουσία, για υποκριτική ανάλυση του έργου και όχι θεατρολογική, στην οποία θα προσπαθούσαμε να ανιχνεύσουμε τις προθέσεις του συγγραφέα και τα κρυφά μηνύματά του. Προσπαθούμε να κάνουμε ανάλυση από την πλευρά του ηθοποιού έτσι ώστε να ανακαλύψουμε τις δράσεις που κρύβονται κάτω από τις λέξεις, εξετάζοντας 2 δίπολα: ΡΟΛΟΣ – ΕΡΓΟ, ΕΓΩ – Ο ΡΟΛΟΣ.

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου θα ασχοληθούμε με τις εξής ενότητες:

  • Τι προσπαθεί να καταφέρει ο χαρακτήρας επί σκηνής και γιατί;
  • Με ποιον τρόπο προσπαθεί να το επιτύχει;
  • Με ποιον τρόπο θα χρησιμοποιήσω τον λόγο μου για να επιτύχω αυτό που θέλω;
  • Πως θα χρησιμοποιήσω το σώμα μου;
  • Ποια τα κοινά μου σημεία με τον χαρακτήρα και ποιες οι διαφορές μου;
  • Πως θα προσαρμόσω τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά μου για τον ρόλο που ερμηνεύω;
  • Ρυθμός απόκρισης, ρυθμός εκφοράς λόγου, παύση
  • Ρυθμός κίνησης και συναισθηματική κατάσταση

Μετά την παρακολούθηση του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να προσεγγίσουν έναν θεατρικό χαρακτήρα από το μηδέν, με μοναδικό εφόδιο τον ίδιο τους τον εαυτό, το μυαλό και την φαντασία τους.

Απευθύνεται σε όσους ασχολούνται με το θέατρο από οποιοδήποτε πόστο, επαγγελματικά είτε ερασιτεχνικά.

*Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων θα δουλευτούν σκηνές από τον “Γυάλινο κόσμο” του Τεννεσσή Ουίλλιαμς.

Info

  • Από 11 Σεπτεμβρίου 2020 και κάθε Τετάρτη και Παρασκευή έως 2/9/2020
  • Το σύνολο των διδακτικών ωρών είναι 21 (7 τρίωρα)
  • Κόστος συμμετοχής 120€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ)
  • Πληροφορίες – δηλώσεις συμμετοχής: 2168096448 – info@katapacti.gr
  • Διοργάνωση: Εργαστήρι θεάτρου Καταπactή (Κορομηλά 19 – Ν. Κόσμος), www.katapacti.gr
  • Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί μέσα από την εφαρμογή Zoom

Σύντομο βιογραφικό Σωτήρη Δούβρη

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Πάτρα το 1982. Από το 2005 μέχρι και σήμερα βρίσκεται στην Αθήνα κάνοντας το επάγγελμα που ήθελε από τα εφηβικά του χρόνια, αυτό του ηθοποιού. Ασχολείται ακόμα με την μεταγλώττιση και φλερτάρει με την σκηνοθεσία και τη συγγραφή. Τελευταίες του θεατρικές δουλειές είναι: «12 ένορκοι» στο θέατρο Αλκμήνη, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνας Νικολαΐδη, «Όλη η Βίβλος (λέμε τώρα)» σε σκηνοθεσία Αθανασίας Καραγιαννοπούλου, «Interview» σε σκηνοθεσία Χρήστου Θάνου και άλλες, ενώ έχει πάρει μέρος και σε πολλές τηλεοπτικές σειρές όπως «Γυναίκα χωρίς όνομα» «Η Επιστροφή», «Πέτα τη φριτέζα», «Το Νησί», «Μαύρα Μεσάνυχτα», «Οι Ιστορίες του Αστυνόμου Μπέκα» και άλλες.

Από το 2013 έχει ιδρύσει το “Εργαστήρι Ερασιτεχνικού θεάτρου με τον Σωτήρη Δούβρη”, μετεξέλιξη του οποίου είναι η Καταπactή. Για το εργαστήρι έχει διδάξει και σκηνοθετήσει τα έργα «Κοίτα τους» του Μάριου Ποντίκα, «Δεσποινίς Τζούλια» του Αουγκούστ Στριντμπεργκ, «Σεμινάριο Βλακείας» του Σάκη Σερέφα, «Ποιος ανακάλυψε την Αμερική» της Χρύσας Σπηλιώτη, «Οι Ηλίθιοι» του Νηλ Σάιμον, «Η Διαθήκη» του Μάριου Ποντίκα, «Ματωμένος Γάμος» του Λόρκα, «Ντέστινυ» του Άκη Δήμου, «Αγαπητέ Θεέ» Σμιτ, «Παντρολογήματα» του Γκόγκολ, Μπλανς Ντυμπουά» βασισμένο στο ‘Λεωφορείο ο Πόθος’ του Ουίλλιαμς. Έχει διδάξει σεμινάριο στα μέλη της ερασιτεχνικής θεατρικής ομάδας Πάτρας ‘Υποκριτές’ με τίτλο ‘Προσέγγιση θεατρικού χαρακτήρα σε στάδια’. Έχει σκηνοθετήσει, συγγράψει και συνθέσει κείμενα για τη συμμετοχή της θεατρικής ομάδας Πάτρας «Υποκριτές» στο πανελλήνιο φεστιβάλ ερασιτεχνικών θιάσων ‘Μώμος ο Πατρεύς (2012)’, το σατυρικό δεκάλεπτο ‘Καμία Σχέση’, που τιμήθηκε με έπαινο πρωτότυπου θεατρικού κειμένου και με τα βραβεία 1ου ανδρικού και 1ου γυναικείου ρόλου. Έχει σκηνοθετήσει το ‘Μίλα μου σαν τη βροχή κι άσε με ν’ ακούω’ στον πολυχώρο ‘Obi Uptown’ και το ‘Δωμάτιο 101’ στο θέατρο ‘Ειλισσός’ και στο θέατρο ‘Λιθογραφείον’.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.