Οι “Κρυμμένες” σε σκηνοθεσία Τατιάνας Λύγαρη στο Τρένο στο Ρουφ

Τρία διάσημα ζευγάρια της παγκόσμιας ιστορίας. Τρεις σημαντικές γυναίκες αυτών των ζευγαριών, που παρέμειναν κρυμμένες στις παρυφές της ιστορίας και στη σκιά της δόξας των μεγαλοφυών συζύγων τους.

Οι “Κρυμμένες” σε σκηνοθεσία Τατιάνας Λύγαρη στο Τρένο στο Ρουφ

Οι "Κρυμμένες" σε σκηνοθεσία Τατιάνας Λύγαρη στο Τρένο στο Ρουφ
Οι “Κρυμμένες” σε σκηνοθεσία Τατιάνας Λύγαρη στο Τρένο στο Ρουφ

Με ενθουσιώδεις κριτικές του θεατρόφιλου κοινού και μεγάλη προσέλευση συνεχίζονται οι παραστάσεις του εξαιρετικού θεατρικού έργου «Κρυμμένες» των Yossefa Even-Shoshan και Dalia Shimko σε σκηνοθεσία Τατιάνας Λύγαρη. Το έργο παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο Θεατρικό Βαγόνι της Αμαξοστοιχίας-Θεάτρου το Τρένο στο Ρουφ, σε μετάφραση Ιωσήφ Βαρδάκη και πρωταγωνιστές έξι ταλαντούχους ηθοποιούς.

Όλοι γνωρίζουν τον Σωκράτη, τον Καρλ Μαρξ και τον Σίγκμουντ Φρόυντ. Αλλά πόσοι έχουν ακούσει για την Ξανθίππη, τη Τζένη Μαρξ και τη Μάρθα Φρόυντ;

Αντλώντας έμπνευση από το βιβλίο της Φρανσουάζ Ξενάκη «Να πάρει η οργή, πάλι ξεχάσαμε την κυρία Φρόυντ» οι δύο συγγραφείς φωτίζουν τις ζωές τριών διάσημων ζευγαριών της παγκόσμιας ιστορίας, του Σίγκμουντ Φρόυντ και της Μάρθας Φρόυντ, του Καρλ Μαρξ και της Τζένης Μαρξ, του Σωκράτη και της Ξανθίππης και προβάλλουν τον καθοριστικό ρόλο που διαδραμάτισαν οι τρεις σημαντικές γυναίκες αυτών των ζευγαριών στην ανάπτυξη και εξέλιξη του έργου των μεγαλοφυών συζύγων τους, οι οποίοι άλλαξαν τον ρου της ανθρωπότητας ενώ οι ίδιες παρέμειναν κρυμμένες στις παρυφές της ιστορίας.

Σε έναν απροσδιόριστο χρόνο και σε ένα υπερρεαλιστικό περιβάλλον, οι Σίγκμουντ και Μάρθα Φρόυντ, οι Καρλ και Τζένη Μαρξ και ο Σωκράτης με την Ξανθίππη συναντιούνται σε ένα δείπνο με οικοδεσπότη τον Σωκράτη. Οι τρεις μεγαλοφυΐες συζητούν το θέμα της ελευθερίας ενώ οι γυναίκες τους σιωπούν και περιορίζονται στον παραδοσιακό ρόλο της συζύγου έως ότου η Ξανθίππη εκρήγνυται. Ακολουθούν τρεις μοιραίες νύχτες από την καθημερινή ζωή του κάθε ζευγαριού σε τρεις διαφορετικές χρονικές στιγμές (399π.Χ Αθήνα, 1852 Λονδίνο, 1896 Βιέννη), όπου η συμβολή των τριών γυναικών στο έργο των συζύγων τους θα καθορίσει απόλυτα και την εξέλιξη της ιδιοφυούς πορείας των τριών μεγάλων ανδρών της ιστορίας.

Το έργο «Κρυμμένες» κινείται μεταξύ ιστορίας και μυθοπλασίας και δημιουργεί μια φανταστική, αν και αληθοφανή ιστορία, που σώζει από τη λήθη τις συζύγους των μεγαλοφυϊών ανδρών που άλλαξαν τον κόσμο. Αποκαλύπτει με πολύ χιούμορ και ευαισθησία στιγμές της καθημερινής ζωής των μεγάλων αυτών προσωπικοτήτων προσφέροντας στον θεατή ψυχαγωγία μαζί με άγνωστες, ενδιαφέρουσες ιστορικές στιγμές. Ταυτόχρονα αναδεικνύει το φλέγον θέμα των έμφυλων ανισοτήτων, το οποίο παραμένει επίκαιρο και τελικά άλυτο παρά τα μεγάλα βήματα προόδου που έχουν συντελεστεί ιδιαίτερα στις προηγμένες δυτικές κοινωνίες.

Η σκηνοθετική προσέγγιση της Τατιάνας Λύγαρη συνδυάζει ευρηματικά το θέατρο με τον σύγχρονο χορό και εμπνέεται από την ιδιαιτερότητα του σκηνικού χώρου, όπου το βαγόνι αποτελεί το συμβολικό όχημα για τη μετάβαση σε μία κοινωνία απαλλαγμένη από προκαταλήψεις και πατριαρχικά κατάλοιπα για το σύνολο των γυναικών. Μια κοινωνία ίσων δικαιωμάτων και ευκαιριών και για τα δύο φύλα, με τη γυναίκα σύντροφο και όχι ουραγό στην ανέλιξη του ανθρώπινου είδους.

Το έργο έχει παρουσιαστεί από τη θεατρική ομάδα Εnsemble Aspamia με μεγάλη επιτυχία σε φεστιβάλ στο Βουκουρέστι, σε διαδικτυακές πλατφόρμες στη Βόρεια Αμερική και την Τσεχία και επί 4 χρόνια στο Τελ-Αβίβ. Έχει μεταφραστεί στα γεωργιανά και δημοσιεύτηκε σε ανθολογία θεατρικών έργων γυναικών θεατρικών συγγραφέων. Αυτή την εποχή μεταφράζεται στα κινέζικα για να παρουσιαστεί σε περιοδεία στην Κίνα.

Οι "Κρυμμένες" σε σκηνοθεσία Τατιάνας Λύγαρη στο Τρένο στο Ρουφ
Οι “Κρυμμένες” σε σκηνοθεσία Τατιάνας Λύγαρη στο Τρένο στο Ρουφ

Συντελεστές

Συγγραφή: Yossefa Even-Shoshan, Dalia Shimko, Διάλογοι: Yossefa Even-Shoshan, Μετάφραση: Ιωσήφ Βαρδάκης, ΣκηνοθεσίαΣκηνικά: Τατιάνα Λύγαρη, Κοστούμια: Μιχάλης Σδούγκος, Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Μηνάς Ι. Αλεξιάδης, Χορογραφίες: Φαίδρα Σούτου, Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου, Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαριάννα Ράντου, Εικαστικός σύμβουλος: Βασίλης Παφίλης, Κομμώσεις: Κωνσταντίνος Σαββάκης, Μακιγιάζ: Διονυσία Κωνσταντίνου, Τεχνικός συνεργάτης: Αντρέας Βελημπασάκης, Ειδικές κατασκευές: Lazaridis Scenic Studio, Εικαστικό αφίσας: Τέτη Καμούτση, Φωτογραφίες: Υπατία Κορνάρου, Video Trailer: Γιώργος Χαρίσης, Επικοινωνία: ArtsPR

Πρωταγωνιστούν (με αλφαβητική σειρά): Εβελίνα Αραπίδη, Έλενα Βακάλη, Φανή Γέμτου, Ανδρέας Κουτσουρέλης, Βασίλης Παναγιωτίδης, Μενέλαος Χαζαράκης

Παραστάσεις

Θεατρικό Βαγόνι

Παρασκευή & Σάββατο στις 21.00, Κυριακή στις 20.00

Εισιτήρια

Παρασκευή & Κυριακή 16€ ολόκληρο, 10€ φοιτητικό-εκπτωτικό-ανέργων, 5€ ατέλειες Σάββατο 18€ ολόκληρο , 12€ φοιτητικό-εκπτωτικό-ανέργων

Διάρκεια παράστασης: 100 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Προαγορά εισιτηρίων απαραίτητη:

– Ηλεκτρονικά στο https://www.more.com/theater/krymmenes/

– Τηλεφωνικά στο 2117700000 (Δευτέρα έως Παρασκευή 10.00-18.00)

– Φυσικά σημεία πώλησης more.com

Συνδυάστε τη θεατρική σας έξοδο με ένα δείπνο ή ποτό στο WagonRestaurant ή WagonBar της Αμαξοστοιχίας πριν ή μετά την παράσταση για μία ολοκληρωμένη εμπειρία Τέχνης και γεύσης. Για κρατήσεις

επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας totrenostorouf.gr ή καλέστε στα τηλέφωνα 6937604988 & 2105298922 (Τέταρτη έως Κυριακή από 18.00).

Πληροφορίες

Αμαξοστοιχία-Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ

Τηλ. 6937604988 & 2105298922 καθημερινά από 6μμ.

Σιδηροδρομικός & Προαστιακός Σταθμός Ρουφ, επί της Λεωφ. Κωνσταντινουπόλεως

10’ με τα πόδια από το Μετρό Κεραμεικός& από τη στάση Αγίας Μαρκέλλας (λεωφορεία 813, 026)

Δωρεάν πάρκινγκ

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ
www.totrenostorouf.gr

www.facebook.com/ToTrenostoRoufrailwaycarriagetheatre
https://twitter.com/ToTrenoStoRouf
https://instagram.com/ToTrenostoRouf

https://www.youtube.com/user/totrenostorouf

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.