Ορφέας Παπαδόπουλος: “Πατάω στη γη και βλέπω ότι αυτό που κινεί τα πράγματα στον κόσμο είναι το χρήμα”

Τον Ορφέα Παπαδόπουλο τον γνωρίζω αρκετά χρόνια και μάλιστα τον θεωρώ από τους πιο καλούς ηθοποιούς της γενιάς του. Γοητευτικός, τελειομανής και με φωνή που σε καθηλώνει, ο αγαπημένος ηθοποιός πρωταγωνιστεί στην πιο ξεκαρδιστική παράσταση του καλοκαιριού “Πανικός στο Υπουργείο” στην ταράτσα του Θεάτρου Λαμπέτη.  Τον συνάντησα λίγη ώρα πριν την παράσταση, μιλήσαμε για τη νέα αυτή συνεργασία, το ρόλο του, τον Κώστα Βουτσά αλλά και για την πολιτική και το χρήμα.

Πανικός στο Υπουργείο λοιπόν. Πώς ήρθε η πρόταση αυτή;

Η πρόταση έγινε μετά από ένα τηλέφωνο του Βασίλη Θωμόπουλου. Το αν είχα κίνητρο ή όχι, το όνομα Κώστας Βουτσάς νομίζω ότι τα λέει όλα, οπότε και το έργο να μην ήξερα και το ρόλο να μην ήξερα, και μόνο που θα είχα την τιμή και την ευκαιρία να συνεργαστώ με τον Κώστα Βουτσά, θα το έκανα. Μου άρεσε το έργο και ο ρόλος μου.

Αυτός που θα έρθει στην παράσταση, τι αναμένεται να δει;

Είναι κατεξοχήν σύγχρονη κωμωδία, πραγματικά μία προβολή της σύγχρονης σαθρής πολιτικής πραγματικότητας που ζούμε, την οποία και καυτηριάζει με πολύ χιούμορ, σαρκασμό. Ο ρόλος μου είναι ο μόνος άνθρωπος  που πατάει στη γη, που πραγματικά προβληματίζεται με το τι συμβαίνει στην πολιτική πραγματικότητα και το τι προκαλούν οι πολιτικοί στις μέρες μας. Εδώ βλέπουμε το πολιτικό γραφείο του υπουργού παιδείας της χώρας μας.

Είναι μεγάλη μου χαρά να συνεργάζομαι με τη Μαριάννα Τουμασάτου και τον Μάριο Αθανασίου, εννοείται και με την Άννα Μενενάκου και Στέλλα Κοσμοπούλου. Είναι και η πρώτη φορά που συνεργάζομαι με τον καθένα ξεχωριστά. Ποτέ δεν είχα συνεργαστεί με κανέναν τους. Παρόλο που είχαμε λίγες ημέρες να προετοιμαστούμε τα καταφέραμε. Είχαμε μόλις 3 εβδομάδες. Έχω κάνει διάφορα γυμνάσια στην πορεία μου μέχρι τώρα όπου μου αρέσουν τα δύσκολα και βουτάω στα δύσκολα. Ήταν πρόκληση αλλά είχα  και συντελεστές δίπλα μου που βοήθησαν πολύ. Δέσαμε μένα μοναδικό τρόπο.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Παίζεις δίπλα στον Κώστα Βουτσά. Πώς νιώθεις;

Παίζω μαζί του και μου έρχονται αναμνήσεις που τον έβλεπα και γελούσα και με συνέπαιρνε με τις ταινίες. Και τώρα το να παίζω πλάι του είναι συγκινητικό. Ακόμη και το παρόν του έχει τόσο πολύ ενδιαφέρον. Δεν τον θαυμάζω μόνο πάνω στην σκηνή. Θαυμάζω τη διαδρομή του, θαυμάζω το ότι η ζωή του είναι αυτό που έχουμε έρθει και κάνουμε εδώ, παρά τις δυσκολίες και παρόλο που δεν είναι σε μια ηλικία που του είναι εύκολο να έρχεται σε πρόβες, να κάνει πράγματα. Το ότι το κάνει μου δείχνει την ψυχή του όπου αυτήν θαυμάζω.

Το Πανικός στο Υπουργείο όπως είπαμε είναι μία σύγχρονη κωμωδία που σατυρίζει όλα αυτά που διανύουμε. Είσαι ένας άνθρωπος που ανήκει στους νέους. Είσαι πολιτικοποιημένος;

Πολιτικοποιημένος όχι. Κομματοποιημένος όχι. Προσπαθώ να παρακολουθώ τι γίνεται. Δυστυχώς ακόμη και το σύστημα των γονιών μας υποκινούμενο ήταν από μεγαλύτερες δυνάμεις και πράγματα που δεν μπορούμε να δούμε, γιατί δεν πρέπει να τα δούμε. Θα καταρρεύσει όλο αυτό το σύστημα που έχει στηθεί, με τις τράπεζες κτλ. Αν δε χρεώσεις ένα λαό δεν μπορείς να τον υποδουλώσεις. Επομένως τον χρεώνεις και τον έχεις εκεί που τον θέλεις. Ό,τι και να βλέπουμε στο προσκήνιο, με όλους τους πολιτικούς, νομίζω ότι είναι επιφάνεια. Στο βάθος είναι η ουσία κι αν δεν αλλάξει από κει δεν θα αλλάξει ποτέ τίποτα. Όσο αισιόδοξος κι αν είμαι δεν παύει να είμαι και ρεαλιστής, να πατάω στη γη και να βλέπω ότι αυτό που κινεί τα πράγματα στον κόσμο είναι το χρήμα. Όταν πάψουμε να το προσκυνάμε σαν θεό μας τότε θα μπορέσουμε να αλλάξουμε κι εμείς οι ίδιοι.

Είχες πιάσει ποτέ τον εαυτό σου να είσαι υλιστής;

Και τώρα είμαι υλιστής. Και τώρα μου αρέσει η ύλη και τώρα την απολαμβάνω. Στη γη κατοικώ κι ανήκω από ύλη είμαι φτιαγμένος. Φυσικά μου αρέσει και με ενδιαφέρει αλλά δεν είναι αυτοσκοπός.

Σε ενδιαφέρει να έχεις ένα καλό αμάξι, καλό σπίτι;

Μπορώ να είμαι και χωρίς αυτά. Θα ήθελα να μπορούμε όλοι οι άνθρωποι υλικά άνετοι και οικονομικά εύρωστοι. Γιατί αυτό μας αξίζει και αυτό είναι και το δίκιο. Δηλαδή θεωρώ ότι είμαστε σε μία Ελλάδα με θάλασσα και νησιά και θα έπρεπε όλοι οι Έλληνες να έχουν ένα σκάφος και να μη θεωρείται είδος πολυτελείας γιατί δεν είναι. Το έχουμε κάνει έτσι γιατί συμφέρει κάποιους κι άλλοι τα τσεπώνουν μέσα από αυτό. Ένα παράδειγμα δηλαδή είναι αυτό.

Οι αμοιβές όλων των επαγγελμάτων έχουν μειωθεί πολύ. Εσένα σε έχει επηρεάσει στην καθημερινότητά σου;

Εννοείται. Ποια καθημερινότητά μου; Εννοείται ότι με έχει επηρεάσει. Δεν νομίζω ότι υπάρχει άνθρωπος που δεν έχει επηρεαστεί.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Τι είναι αυτό που δεν μπορείς να το κάνεις άνετα; Που σκέφτεσαι να το κάνεις δηλαδή, αλλά προηγούνται άλλες υποχρεώσεις;

Θα ήθελα παρά πολύ να ταξιδέψω. Αυτό μου λείπει σε αυτή τη φάση στη ζωή μου. Έχω ταξιδέψει αρκετά αλλά αυτό δεν τελειώνει ποτέ, το να θέλεις να γνωρίσεις τον κόσμο. Τώρα από κει και πέρα το αυτοκίνητο, το σπίτι κτλ ναι μου αρέσουν οι ανέσεις αλλά ξέρεις αναθεωρείς κάποια πράγματα.

Μπορείς να συμβιβαστείς σε αυτή τη ζωή;

Όχι δε θέλω. Θα είναι σα να έχω παραδοθεί. Θα παλεύω για το καλύτερο που μπορώ. Αλλά σε αυτό το τρυπάκι έχουμε μπει, δεν μας έχουν βάλει, στο να κυνηγάμε δηλαδή το χρήμα και την ύλη. Δεν είναι αυτός ο σκοπός μας. Σκοπός μας είναι να είμαστε κοντά στη φύση, να γίνουμε ένα, θεωρούμε τη φύση κάτι τελείως έξω από μας. Κι εδώ στην Αθήνα κάποτε φύση ήταν κι εμείς τη διώξαμε. Ένας από τους σκοπούς μου είναι να ξαναβρεθώ κοντά στη φύση και να ξαναγίνω ένα με αυτήν.

Το χρήμα έχει επηρεάσει τις σχέσεις; Μία γυναίκα μπορεί να είναι με έναν πιο κάτω οικονομικά και να είναι ευτυχισμένη και το αντίθετο φυσικά;

Παρά πολύ. Απο΄τις παλιές ταινίες το βλέπαμε να είναι αντίθετοι οι γονείς της κοπέλας στον έρωτα της με ένα φτωχό αγόρι.

Εκεί που λέγαμε ότι η κρίση θα μας έφερνε πιο κοντά, μας έκανε να γίνουμε χειρότεροι

Μα σε έναν υλιστικό κόσμο πώς να μην έχεις ανάγκη να έχεις την άνεση όσον αφορά στην ύλη για να μπορέσεις να είσαι cool σε κάποια πράγματα;

Μέσα στην παράσταση θίγεται κι αυτό το θέμα. Των χρημάτων και της εξουσίας.

Αν και η εξουσία και κάποιος χρήμα να μην έχει, είναι τόσο γλυκιά φαντάζομαι που εθίζεται μόνο σε αυτό κι αν μην έχει χρήματα.

Θα επέλεγες για σύντροφό σου, μία γυναίκα που να μην είναι καλά οικονομικά;

Έχω κάτι παραδοσιακό μέσα μου για αυτό. Ότι εγώ ως άνδρας θα ήθελα να ήμουν άνετος και να πατάω στα πόδια μου κι από κει και πέρα να δω ποια γυναίκα θα επιλέξω στη ζωή μου, είτε έχει χρήματα είτε όχι. Δεν με αφορά αυτό. Με ενδιαφέρει η ψυχή της. Πιστευω ότι τα περισσότερα ζευγάρια χωρίζουν γιατί χωρίς χρήμα έτσι όπως κινείται ο κόσμος δεν μπορούν να αλλάξουν παραστάσεις, να ταξιδέψουν, να βγουν για ένα ποτό, να πάνε ένα θέατρο και όλο αυτό δημιουργεί μια μιζέρια που μέσα σε ένα σπίτι μπορεί να σε πνίξει. Οπότε είναι και λογικό επόμενο να συμβαίνει αυτό. Αυτό βέβαια συνέβαινε πάντα απλά τώρα έχει υπερμεγενθυθεί.

Ποια είναι η γνώμη σου για τις “ταμπέλες” στο θέατρο. Ποιοτικό, εμπορικό κτλ; Εσύ τις βάζεις;

Το εμπορικό δεν παύει να είναι και ποιοτικό μερικές φορές. Μου έχουν γίνει προτάσεις οι οποίες ήταν απαγορευτικές για μένα μέσα μου. Εξυπηρετούσαν κάθετί εμπορικό και τίποτα το καλλιτεχνικό. Σε κάτι τέτοιο δεν μου αρέσει να συμμετέχω. Το κίνητρο με ενδιαφέρει αλλά περισσότερο με ενδιαφέρει τι θέλω να βγάλω εγώ από αυτό. Θα μπορούσα να αντιμετωπίσω το ρόλο μου τελείως εμπορικά και να βγω να πω απλά τα λόγια μου, όσο πιο αρεστά μπορώ ή θα μπορούσα να φτάνω όσο πιο κοντά στην αλήθεια μου μέσα μου μπορώ. Αυτός είναι ο σκοπός μου.

Από τους στόχους σου είναι να παίξεις στην Επίδαυρο; Όπου τόσα χρόνια και για αυτήν και για όσους έχουν παίξει έχει χυθεί πολύ μελάνι.

Έχουμε δει τα πάντα να γίνονται και ευτυχώς που συμβαίνει αυτό για να μην υπάρχουν πια αυτές οι ταμπέλες. Άνθρωποι του καλλιτεχνικού γίγνεσθαι και μιας κουλτούρας και καλά ότι εγώ δεν κάνω τηλεόραση, δεν με ενδιαφέρει το χρήμα κτλ κτλ. τους βλεπουμε ξαφνικά να κάνουν τηλεόραση, να κάνουν καθημερινά, να κάνουν σπικάζ, να κάνουν διαφημίσεις κτλ κτλ. Οπότε ας μην κοροιδευόμαστε τωρα μεταξύ μας. Το θέμα είναι τι ψυχή έχεις να καταθέσεις και πόσο γουστάρεις να δουλεύεις και τι ποιότητα θέλεις να δίνεις στη δουλειά σου.΄Τα υπόλοιπα είναι να είχαμε να λέγαμε και να χαϊδεύουμε το εγώ μας.

Τα επόμενα σχέδιά σου

Με την παράσταση Πανικός στο Υπουργείο, έχουμε τουλάχιστον ένα δίμηνο μπροστά μας, μέχρι μέσα Σεπτέμβρη τουλάχιστον. Συζητάμε καποια πράγματα για του χρόνου και τηλεοπτικά αλλά και κάποια που εν καιρώ θα συζητήσουμε κι έχουν να κάνουμε με πίσω από την κάμερα. Προέκυψε και ήταν τελικά κάτι που μου αρέσει παρά πολύ.

Ακολουθήστε τη Μαρκέλλα Σαράιχα στα social media

Facebook travelgirl.gr 

Instagram  @markellasharaiha  και

@travelgirl.gr

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.