Τρεις μέρες στην Πάτμο: Το travelgirl.gr σε ξεναγεί στο Νησί της Αποκάλυψης και “αποκαλύπτει” άγνωστα μέρη του νησιού

Η Πάτμος ήταν από τους προορισμούς που ήθελα να κάνω αφιέρωμα ως travelgirl! Μπορεί το νησί της Αποκάλυψης να έχει συνδυαστεί με το θρησκευτικό τουρισμό, ωστόσο έχει γωνιές που τις ανακάλυψα με τους σωστούς ανθρώπους, κατοίκους του νησιού. Όλα ξεκίνησαν ένα βράδυ όταν πήρα θετική απάντηση από τη Μαριάνθη Kλάδη Ευσταθοπουλου, την ιδιοκτήτρια του Onar Patmos όταν της έστειλα mail που της ζητούσα κάποιες μέρες φιλοξενίας. Μάλιστα όταν μιλήσαμε για τις μέρες που θα έμενα εκεί, το συνδυάσαμε έτσι ώστε να φύγουμε μαζί από Αθήνα. Ο δεύτερος άνθρωπος που είχα μαζί μου όλες τις μέρες που έμεινα στο νησί και με ξενάγησε, ήταν ο Γιώργος Καμίτσης τον οποίο και επέλεξα να κάνω το οδοιπορικό μου καθώς πρόκειται για έναν άνθρωπο με μεγάλη ευαισθησία στα περιβαλλοντικά θέματα. Και κάπως έτσι ξεκίνησε το ταξίδι μου στην Πάτμο.

Αναχώρηση από Πειραιά και άφιξη στο νησί της Πάτμου

Η Γεωργία  Βουλγαράκη , έχει το τουριστικό πρακτορείο Ivis Travel στο κέντρο της Αθήνας και μου έκανε ένα υπέροχο δώρο. Το εισιτήριό μου για το νησί της Αποκάλυψης. Στις 18.30 ήμουν στην πύλη Ε1 στον Πειραιά και γύρω στις 19.00 αναχωρήσαμε για το νησί. Οι ώρες στο πλοίο περνάνε λίγο δύσκολο αλλά ευτυχώς είχα καλή παρέα, την Μαριάνθη με την οποία γνωριστήκαμε καλύτερα. Ήμουν σίγουρη ότι το ταξίδι μου θα ήταν υπέροχο και φυσικά δεν διαψεύστηκα. Στις 3 τα ξημερώματα πιάσαμε λιμάνι και στις 3.30 ήμασταν στο Onar Patmos. Κοιμηθήκαμε γιατί το επόμενο πρωί είχα να συναντήσω τον Γιώργο Καμίτση με τον οποίο θα βγάζαμε το πρόγραμμα των επόμενων ημερών.

1η μέρα στην Πάτμο

Το ξυπνητήρι χτύπησε στις 10.00 και το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να ανοίξω τα παράθυρα και να δω τη μαγική θέα απ’το σπιτάκι μου. Το γαλάζιο του ουρανού με το μπλε της θάλασσας ήταν το κάτι άλλο. Το τοπίο γύρω μου ήταν σαν να είχε ξεπηδήσει από πίνακα ζωγραφικής. Μπροστά μου η πισίνα και λίγα μέτρα πιο κάτω η θάλασσα.

Onar Patmos: Όταν η διαμονή συνδυάζει την πολυτέλεια της φύσης

Η Μαριάνθη Κλάδη Ευσταθοπούλου ιδιοκτήτρια του Onar Patmos με φιλοξένησε στον υπέροχο χώρο της και με ξενάγησε σε αυτόν.

Δάσος Κουμαρό και παραλία Λάμπη

Μετά τη 1 το μεσημέρι είχα δώσει ραντεβού με τον Γιώργο στο καφέ Αρίων στην Σκάλα. Από την πρώτη στιγμή που συζητήσαμε κατάλαβε τι ήθελα να κάνω. Μπήκαμε στο αυτοκίνητό του και ξεκινήσαμε την ξενάγηση στο βόρειο τμήμα του νησιού. Από την Σκάλα κατευθυνθήκαμε στον Κάμπο και βρεθήκαμε στο Κουμαρό. “Είναι το μοναδικό δάσος του νησιού, βγες να το φωτογραφήσεις”, μου λέει.

Απ τη μία πλευρά το δάσος και από την άλλη η παραλία Λάμπη η οποία είναι φημισμένη για τα βότσαλά της. Κατεβήκαμε κάτω και αυτό που έβλεπα μπροστά μου δεν περιγραφόταν με λέξεις.

Ταβέρνα Η Λάμπη: Παραδοσιακή κουζίνα δίπλα στη θάλασσα

Λίγα μέτρα πιο κάτω η ταβέρνα η Λάμπη με τα μπλε τραπεζάκια μπροστά στη θάλασσα σε έκανε να μπεις μέσα για να δεις τι λιχουδιές ετοίμαζε η κυρία Καίτη. “Από το 1958 είναι το μαγαζί και έχουμε παραδοσιακή κουζίνα”, μου λέει.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Φυσικά δεν έχασα ευκαιρία και ζήτησα να μου παραχωρήσει μία συνέντευξη και να μου πει τα πάντα για την κουζίνα της και τις γεύσεις της Πάτμου.

Αφού φάγαμε τα υπέροχα εδέσματα της κυρίας Καίτης, τα ντολμαδάκια της, την μελιτζάνα φούρνου, τους κολοκυθοανθούς και τα χόρτα, ξεκινήσαμε για το επόμενο μέρος!

Παραλία λιβάδι Γερανού και το νησί του Αη Γιώργη

Η παραλία Λιβάδι Γερανού ή Λιβάδι του Ντεληποθητού όπως είναι επίσης γνωστό βρίσκεται μετά την Βαγιά και τις Δίδυμες παραλίες. Πρόκειται μια πολύ όμορφη και ήσυχη παραλία η οποία ωστόσο είναι από τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς για τους επισκέπτες του νησιού. Βρίσκεται σε ένα προστατευμένο από τα μελτέμια του καλοκαιριού κόλπο απέναντι από τον οποίο υπάρχει το μικρό νησάκι του Αγίου Γεωργίου με το ομώνυμο εκκλησάκι. Είναι μια αμμώδης παραλία σε συνδυασμό με πολύχρωμα βότσαλα και ήρεμα κρυστάλλινα καταγάλανα νερά. Δε διαθέτει οργάνωση επομένως δεν θα βρείτε ομπρέλες και ξαπλώστρες ωστόσο μπορείτε να αναζητήσετε την σκιά κάτω από τα αρμυρίκια που υπάρχουν κατά μήκος της ακτής και τα οποία φθάνουν σχεδόν μέχρι την θάλασσα.

Επίσης στο Λιβάδι λειτουργεί μια ταβέρνα για να προμηθευτείτε ότι χρειαστείτε κατά την επίσκεψή σας και για να γευματίσετε μετά το μπάνιο σας. Παράλληλα ο βυθός είναι φανταστικός, επομένως οι λάτρεις του snorkeling φροντίστε να έχετε μαζί σας τον εξοπλισμό σας καθώς θα εκπλαγείτε από την ομορφιά του. Τέλος, αξίζει σίγουρα να κολυμπήσετε μέχρι το νησάκι του Αγίου Γεωργίου και να επισκεφθείτε την μικρή αμμώδη παραλία του καθώς το τοπίο που θα συναντήσετε θα σας συναρπάσει.

Ναυτίλος: Εδώ μπορείς να πιεις τον καφέ σου με θέα το απέραντο γαλάζιο

Θέλεις να πιεις τον ελληνικό καφέ σου με παραδοσιακό τρόπο; Ο Ναυτίλος στην περιοχή Λιγκίνου σου δίνει αυτή τη δυνατότητα με θέα που κόβει την ανάσα. Φυσικά εκεί μπορείς να φας το πρωινό σου, το μεσημεριανό σου αλλά και να πιεις το κοκτέιλ σου το βράδυ!

Παναγία Γερανού: Η “Καπετάνισσα της Πάτμου”

Η Αναβίωση του εθίμου «Συνοδεία της εικόνας της Παναγίας του Γερανού στην Πάτμο στις 15 Αυγούστου με τα ψαροκάϊκα» χρονολογείται από το 1880 με βάση τις  πληροφορίες  που βρέθηκαν στην Δισυπόστατη Εκκλησία Παναγίας του Γερανού και Αγίας Ιουλιανής. Οι αλιείς της περιοχής του Κονσολάτου Σκάλας Πάτμου φρόντιζαν με τον τρόπο τους τα καθίσματα  και είχαν από τότε την επιμέλεια της ετοιμασίας της εορτής  σε συνεργασία με την  Επιτροπή Αναστύλωσης και Συντήρησης του Ιερού Ναού. Λόγω έλλειψης δρόμου η χρήση του σκάφους ήταν η μοναδική λύση για πρόσβαση στην περιοχή.

Σήμερα υπάρχει δρόμος και αυτή η συνήθεια έχει αλλάξει με αποτέλεσμα να βλέπουμε πολλά τροχοφόρα και όχι πολλά ιστιοφόρα στην περιοχή.

Στάση για σπιτική λεμονάδα και γλυκό στη Vagia

H ζέστη σε έκανε να θέλεις να πιεις κάτι δροσιστικό. Στην κυρία Ευτυχία θα πάμε στη Vagia, μου είπε ο Γιώργος και σε λίγα λεπτά στο τραπέζι μας, υπήρχε το καλοκαιρινό ρόφημα, ένα σπιτικό κέικ και το πουγγί της Πάτμου που γίνεται με ανθόνερο. Κάτσαμε δέκα λεπτά και συνεχίσαμε το οδοιπορικό μας.

Ταβέρνα Καβουράκια: Μαγειρευτά “μαμαδίστικα” φαγητά  δίπλα στη θάλασσα

“Πού μπορούμε να τσιμπήσουμε κάτι”; ρώτησα τον Γιώργο κι εκείνος κατευθείαν μου είπε τα Καβουράκια. Στην παραδοσιακή λοιπόν ελληνική ταβέρνα μπροστά στην παραλία του Κάμπου ολοι σταματάνε για τα μαγειρευτά φαγητά της κυρίας Μαρίας. Ποιες είναι οι προτάσεις για φαγητό; Η Άννα μας αποκαλύπτει τα φαγητά!

Φυσικά συνάντησα και την κυρία Μαρία, την γυναίκα που κρύβεται πίσω από τα μαμαδίστικα φαγητά! Όσο για την σπεσιαλιτέ της; Δεν πρέπει να φύγεις αν δεν δοκιμάσεις το χαλβά της! Η συνταγή είναι εύκολη και μπορείτε να την φτιάξετε κι εσείς!

Χώρα: Από τις ωραιότερες που έχω δει

Τελειώνοντας από κει αποφασίσαμε με τον Γιώργο να πάμε προς τη Χώρα καθώς η ώρα ήδη ήταν 19.00. Μετά από 15 λεπτά κατάλαβα το λόγο που όσοι έχουν επισκεφθεί το νησί, μιλάνε με τα καλύτερα λόγια για το μέρος αυτό.

Κατόι: Τα χειροποίητα καπέλα που θα σε ενθουσιάσουν!

Καθώς προχωρούσαμε στα σοκάκια το μάτι μου έπεσε σε ένα μαγαζί με χειροποίητα καπέλα, το Κατόι. Η Ισαβέλλα Ρούσσου με υποδέχθηκε μέσα και μιλήσαμε για τη μεγάλη της αγάπη, τη ζωγραφική και τι έχει σχεδιάσει στα καπέλα που κατά τη γνώμη μου είναι έργα τέχνης.

Το Μπαλκόνι: Εδώ θα φας την καλύτερη μελιτζανοσαλάτα του κόσμου!

Ο Σπύρος Καλαιτζής, είναι ο άνθρωπος που θα συναντήσεις όταν πας για φαγητό σε αυτο το μαγικό μέρος. Με θέα όλη το νησι απολαμβάνεις τον παραδοσιακό μουσακά (οχι με μπεσαμέλ), τους κολοκυθοκεφτέδες, το σπανάκι με φέτα αλλά και την καλύτερη μελιτζανοσαλάτα που έχεις φάει με ένα μυστικό στη συνταγή καλά κρυμμένο!

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Εγώ λοιπόν αφού δοκίμασα από όλα τα πιάτα θελησα να να μάθω τα μυστικά της κουζίνας του! Άραγε μου τα αποκάλυψε;

Νέκταρ: Το μαγαζί με τα παραδοσιακά προϊόντα και το slow food

Αφού επιστρεψαμε στην Σκάλα και θέλησα να κάνω μία βόλτα στα σοκάκια, το μάτι μου έπεσε σε ένα μαγαζί με παραδοσιακά προιόντα κι όχι μόνο, το Νέκταρ. Μόνο απο το όνομα με έκανε να θέλω να μαθω περισσότερα.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Η Ειρήνη Πατρικαράκου, ιδιοκτήτριά του, μου έκανε πολλές αποκαλύψεις όχι μόνο για το όνομα αλλά και για το slow food!

Αλόη: Το μαγαζί που πρέπει να επισκεφθείς

Σου αρέσουν τα φυσικά προιόντα; Θέλεις να μάθεις για την αλόη και τις θεραπευτικές ιδιότητες; Μπες στο μαγαζί VictoriaSpatmos και θα μάθεις τα πάντα! Εκεί συνάντησα την Βικτωρία Αρτοπούλου κι αφού ξεναγήθηκα στους χώρους μου μίλησε για την αλόη.

Το Τσιπουράδικό μας: Εκλεκτοί μεζέδες δίπλα στο κύμα

Όταν ανακοίνωσα στους φίλους μου που είχαν πάει στην Πάτμο ότι θα πήγαινα στο νησί, μου είπαν να περάσω οπωσδήποτε από το Τσιπουράδικό μας, στην Σκάλα. Φυσικά επειδή τους εμπιστεύομαι πήγα με τυφλά μάτια. Τραπεζάκια δίπλα στο κύμα, λιτή και νησιώτικη διακόσμηση με γήινα χρώματα και προσωπικό που είναι έτοιμο να σε εξυπηρετήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Ο Παντελής Γαμπεράκης, ιδιοκτήτης του, είναι ένας ευγενικός και χαμογελαστός άνθρωπος που ξέρει τι θέλει ακόμη κι ο πιο απαιτητικός πελάτης. “Τι μου προτείνεις να φάω”; τον ρώτησα κι εκείνος μέσα σε λίγα λεπτά είχε γεμίσει το τραπέζι με εκλεκτούς μεζέδες και φαγητά.

Η κακαβιά ήταν πεντανόστιμη, η φάβα, το φιλέτο μπαρμπουνιού, η σαλάτα με ντομάτα και κάπαρη, το καλαμάρι, και η γαριδομακαρονάδα!

Κάποια στιγμή είδα τον Σαράντη, τον δαιμόνιο σερβιτόρο να πηγαίνει σε ένα τραπέζι σαγανάκι φλαμπέ! Αν έχετε απορία τι είναι αυτό δείτε το βίντεο.

Αφού φάγαμε, ζήτησα από τον πατέρα του, κύριο Λεωνίδα τεράστια μορφή του νησιού να μου πει τρεις λόγους για να έρθει κάποιος στην Πάτμο!

Η νύχτα τελείωσε με κοκτέιλ στο Mostra

Η ώρα είχε πάει 23.00 και τι καλύτερο να κλείσει η βραδιά με κοκτέιλ! Πήγαμε στο Mostra και ζήτησα από τον ιδιοκτήτη του, τον Νικήτα να κάνει μπροστά μου ένα κοκτέιλ και να μοιραστώ την συνταγή με όλους εσάς!

2η Μέρα

Επίσκεψη στον πολιτιστικό σύλλογο “Η Πάτμος Των Χρωμάτων”

Η μέρα σήμερα ξεκίνησε με ένα πολύ ωραίο κι ενδιαφέρον θέμα. Επίσκεψη στον πολιτιστικό και μουσικό σύλλογο “Η Πάτμος των Χρωμάτων” όπου εκεί τα παιδιά ασχολούνται με τις Τέχνες.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Από θέατρο μέχρι μουσική. Η Κορίν με ξενάγησε στο χώρο και μου μίλησε για τις δραστηριότητες.

Το travelgirl.gr σε ξεναγεί στους ανεμόμυλους

Οι ανεμόμυλοι στη χώρα του νησιού σε καθηλώνουν. Ο πρώτος μύλος επαναλειτουργεί ως αλευρόμυλος, με απώτερο σκοπό όχι μόνον να προσφέρει στους επισκέπτες του την εικόνα τής παραδοσιακής τεχνολογίας παραγωγής αλεύρου, αλλά και να συνδράμει στην αναβίωση τών παραδοσιακών επαγγελμάτων τού αλευρά και τού φούρναρη και την παραγωγή προϊόντων πραγματικά αλλοτινών.

Ο δεύτερος ανεμόμυλος, χάρη στην αντικατάσταση τής μυλόπετρας από γεννήτρια και την τοποθέτηση μεταλλικού δοκού κύλισης για την φτερωτή με μηχανικό φρένο, είναι σε θέση να παράγει ηλεκτρισμό από την αιολική ενέργεια. Τέλος, το σχέδιο για τον τρίτο ανεμόμυλο είναι η παραγωγή νερού. Η Κορίν με ξενάγησε και στους δύο.

Τα σκυριανά αλογάκια της Πάτμου είναι υπό εξαφάνιση

Η Μαριάννα ήρθε να με πάρει από τους ανεμόμυλους για να πάμε να δούμε τα σκυριανά αλογάκια στα οποία είναι κι η υπεύθυνη. “Είναι πολύ σπάνια γιατί είναι μόνο 300 πάνω στη γη για αυτό πλέον θεωρείται προστατευόμενο είδος. Εννοείται ότι είμαστε πολύ τυχεροί που καταφέραμε να φέρουμε δύο στο νησί μας. Τα υπόλοιπα είναι στην Σκύρο κι αν δεν κάνω λάθος τα 2 είναι στη Γαλλία. Θεωρείται ότι ο Μέγας Αλέξανδρος και ο Αχιλλέας πολέμησαν με αυτά. Κάποτε υπήρχαν σε όλη την Ελλάδα”, μου είπε μεταξύ άλλων. Δείτε το βίντεο.

Ταρσανάς: Το εστιατόριο με τα τραπέζια σε deck πραγματικού σκαριού

Η ώρα είχε περάσει και είχα ραντεβού στο νότιο τμήμα του νησιού στην πανέμορφη παραλία Διακόφτι. Εδώ κι αρκετά χρόνια είναι εγκατεστημένη εκεί η ναυπηγοεπισκευαστική μονάδα “Patmos Marin”. Είναι ένα ναυπηγείο κοντρα στο πνεύμα της εποχής όπου η οικογένεια Καμίτση σχεδιάζει και κατασκευάζει μοναδικά ξύλινα σκάφη.

Ο πατέρας της οικογένειας, ο κύριος Λευτέρης μου διηγήθηκε λίγα πράγματα για το νησί αλλά και την εποχή που εκείνος ανακάλυπτε το βυθό της θάλασσας!

Ο Σόζον ο ένας από τους γιους ήταν στο εστιατόριο και καθήσαμε παρέα να τα πούμε. Όταν του είπα ότι θα ήθελα να μου παραγγείλει ένα πιάτο που το έχει μόνο ο Ταρσανάς εκείνος έφερε τις φωλιές που είναι  καταίφι με σπανάκι!

Η γεύση ήταν μοναδική καθώς η σος τυριού έκανε τη διαφορά!

Η ώρα ήδη ήταν περασμένη και γύρισα στο Onar Patmos για να ξεκουραστώ και να κάνω μία βουτιά στην υπέροχη πισίνα του!

Μπενέτος: Γκουρμέ κουζίνα με θέα στη θάλασσα

Το βράδυ είχαμε κανονίσει να πάμε στον Μπενέτο. Είχα ακούσει πολλά για το συγκεκριμένο εστιατόριο.  Ο σεφ και συνιδιοκτήτης του restaurant Μπενέτος Ματθαίου, χρησιμοποιεί μια σύγχρονη προσέγγιση στην κλασική μεσογειακή κουζίνα και συνδυάζει καθημερινά ολόφρεσκα τοπικά υλικά με φρέσκα ψάρια και θαλασσινά.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Γεύσεις που σίγουρα δε θα ξεχάσεις φεύγοντας από το νησί. Δεν θεωρείται εξάλλου τυχαία το πιο διάσημο εστιατόριο του νησιού.

3η Μέρα

Το Σπήλαιο της Αποκάλυψης: Εκεί που σχίστηκε ο βράχος κι ο Θεός μίλησε στο Ιωάννη Θεολόγο

«Εγώ Ιωάννης, ο και αδελφός υμών και κοινωνός εν τη θλίψει και βασιλεία και υπομονή εν Χριστώ Ιησού, εγενόμην εν τη νήσω τη καλουμένη Πάτμω, δια τον Λόγον του Θεού και την μαρτυρίαν Ιησού. Εγενόμην εν πνεύματι εν τη Κυριακή ημέρα και ήκουσα οπίσω μου φωνήν μεγάλην ως σάλπιγγος λεγούσης»

Η τρίτη μέρα μου στο νησί περιλάμβανε επίσκεψη στο Σπήλαιο της Αποκάλυψης. Εκεί που συρρέει πλήθος κόσμου, προκειμένου να δει από κοντά το σημείο που έζησε ο Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος, γράφοντας την Αποκάλυψη. Εκεί όπου χτίστηκε το εκκλησάκι της Αγίας Άννας και της Παναγίας, προκειμένου να προστατεύεται η Αποκάλυψη. Η ατμόσφαιρα ήταν πέρα για πέρα κατανυκτική και αυτό που αισθάνεσαι μπαίνοντας μέσα είναι δέος.

Επίσκεψη στην ιστορική Μονή του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου

Xτισμένη στην κορυφή της Χώρας, η Μονή δεσπόζει σε όλο το νησί και θυμίζει βυζαντινό κάστρο. Αρχαιολογικά ευρήματα μαρτυρούν ότι χτίστηκε στη θέση αρχαίου ναού της Aρτέμιδος και παλαιοχριστιανικής βασιλικής. Περιβάλλεται από ακανόνιστο ορθογώνιο αμυντικό περίβολο που χρονολογείται από του τέλους του 11ου αιώνα μέχρι τον 17ο, ενώ από τη βυζαντινή περίοδο διατηρούνται το Kαθολικό, η τράπεζα και τα κελλιά.

Περίφημη θεωρείται η πλουσιότατη Βιβλιοθήκη του Μοναστηριού και η Συλλογή των κειμηλίων του, τα σημαντικότερα δείγματα της οποίας μπορεί να θαυμάσει κανείς στο επισκέψιμο σκευοφυλάκιο, το οποίο περιλαμβάνει έργα αμύθητης αξίας, λειτουργικά αντικείμενα και σκεύη με καλλιτεχνική και παιδευτική αξία και σημασία, καθώς και αρχαιότητες κλασσικών και παλαιοχριστιανικών χρόνων.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Eκεί συνάντησα τον Γιάννη, φύλακα της Μονής κι έμαθα περισσότερα πράγματα.

Το travegirl.gr στους Αρκιούς: Όταν ο παράδεισος έχει όνομα

Mετά την επίσκεψή μου στο Μοναστήρι, ο Γιώργος Καμίτσης πήρε το σκάφος του και πήγαμε στους Αρκιούς. Ξεκινήσαμε από το Λιμάνι της Σκάλας και σε λιγότερο από μισή ώρα ήμασταν σε έναν παράδεισο. Εκεί που τα νερά ήταν πρασινογάλανα και κρυστάλλινα. Εκεί που πραγματικά νομίζεις ότι ονειρεύεσαι…

Αφού λοιπόν απολαύσαμε το μπάνιο μας κάναμε μία επίσκεψη και στην ταβέρνα Αγγελική. Εκεί λοιπόν νιώθεις ότι ο χρόνος έχει γυρίσει πίσω κι όλα είναι ήρεμα.

Plefsis: Ουζάκι και ψαρομεζέδες δίπλα στο κύμα

Τα τετράγωνα τραπεζάκια του, με τα καρό τραπεζομάντιλα, είναι τοποθετημένα πάνω στην άμμο, δίπλα ακριβώς από τη θάλασσα. Τα συνοδεύουν μωβ, άσπρες, ροζ και κόκκινες καρέκλες με ψάθινη βάση, ενώ ομπρέλες με καλαμένια σκέπαστρα και βαμμένους λευκούς στύλους, σαν ασβεστωμένοι κορμοί δέντρων, τα προστατεύουν από τον ήλιο. Παλιοί ντενεκέδες φέτας, διάσπαρτοι σε όλο το μέρος, χρησιμεύουν ως γλάστρες για μαϊντανό και βασιλικό.

Γεράνια, ελιές και χρυσάνθεμα, φυτεμένα σε διάφορες γωνιές, σου δίνουν την αίσθηση ότι γευματίζεις σε σπιτική αυλή. Στο κέντρο, υψώνεται ένα μπαλκόνι με ελάχιστα τραπεζάκια, με καφέ μωσαϊκό πάτωμα και πολύχρωμα λουλουδάκια στα περβάζια της εισόδου, από το βάθος του οποίου έρχονται οι λαχταριστές μυρωδιές της κουζίνας.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Όλο το σκηνικό θυμίζει ταινία παλιού ελληνικού κινηματογράφου.  Στην παραδοσιακή ταβέρνα Plefsis του ξενοδοχείου Aktis Suites & Spa μπορεί να φάει κάποιος από ψάρι μέχρι κεφτεδάκια με πατάτες τηγανητές! Ο σεφ, Χρήστος Ξεραξούδης ήρθε και μιλήσαμε για το menu και τα πιάτα που μπορεί κανείς να γευτεί με θέα στο Τραγονήσι και στην «Καλικατσού».

Apokalypsis: Ένα εστιατόριο με gourmet κουζίνα που σε παρασύρει σε γευστικές παραισθήσεις

Η ώρα είχε περάσει κι εγώ είχα ετοιμάσει τη βαλίτσα μου για την επιστροφή στην Αθήνα. Το τελευταίο δείπνο στο νησί της Πάτμου ήταν πραγματικά αποκάλυψη όπως άλλωστε και το όνομά του. Το Apocalypsis του Aktis Suites & Spa έχει θέσει ψηλά τον πήχη στην γαστρονομία. Ο Χρήστος Ξεραξούδης μου πρότεινε κάποια πιάτα τα οποία ήταν πραγματικά υπέροχα.

Συνδυάζοντας τις θαλασσινές γεύσεις με τις Ιαπωνικές, επαναφέρει στο προσκήνιο παραμελημένες συνταγές, απελευθερώνει εκρηκτικές μυρωδιές και προτείνει με δυναμισμό πιάτα που μελλοντικά θα αποτελέσουν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής δημιουργικής κουζίνας.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

*Από τα εστιατόρια που πρέπει οπωσδήποτε να επισκεφθείς και δυστυχώς δεν είχε ανοίξει τις πόρτες του για το κοινό όσο ήμουν εκεί, είναι το “Πλειάδες” όπου το menu το έχει επιμεληθεί ο αγαπημένος σε όλους μας, Έκτορας Μποτρινι.Απέχει μόλις 3χλμ από τη Σκάλα (κεντρικό λιμάνι και πρωτεύουσα του νησιού), 1,5χλμ από το Γροίκο, και 4,5 χλμ από το Μοναστήρι και την παραδοσιακή χώρα.

Η ώρα είχε πάει 22.30 και σιγά σιγά έπρεπε να κατεβώ προς το λιμάνι καθώς στις 23.50 θα αναχωρούσε το πλοίο για Πειραιά. Γεμάτη από αρώματα, από εμπειρίες, γεύσεις, αποχαιρέτησα το νησί με μία μελαγχολία στα μάτια….

Δείτε ΕΔΩ την παρουσίαση του νησιού στην εκπομπή Καλοκαίρι Μαζί στον Αντ1

Ακολουθήστε τη Μαρκέλλα Σαράιχα στα social media

Facebook travelgirl.gr

Instagram  @markellasharaiha  και

@travelgirl.gr

Ευχαριστώ θερμά…

Τη Γεωργία Βουλγαράκη και το πρακτορείο Ivis Travel (Μητροπόλεως 3, Αθηνα) για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Τον Γιώργο Καμίτση

Το ξενοδοχείο Onar Patmos και την Μαριάνθη Κλάδη Ευσταθοπούλου για τη φιλοξενία

Τη φίλη μου Δώρα Παπαδήμα για τα υπέροχα ρούχα που μου έδωσε να φορέσω από το Spell Γλυφάδα (Μεταξά 39, Τηλ 210 8980297)

Tο Your Way που φροντίζει να έχω υπέροχο μανικιούρ και πεντικιούρ (Ιωάννου Μεταξά 39, Εμπορικό Κέντρο Plaza. 1ος όροφος, τηλ. 210 8941810)

Τα Inglot για το νεσεσέρ των διακοπών με προιόντα μακιγιάζ

Τη Μαρία Βιρβίλη (Οπτικά Βιρβίλη) για τα υπέροχα γυαλιά (Αγγέλου Μεταξά 39, Γλυφάδα, τηλ 21 0894 9670 )

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.